Praha bude mít nový kontejnerový terminál. Postaví ho rakouské státní dráhy

Na rozhraní pražských Malešic, Hrdlořez a Hloubětína vznikne nové kontejnerové překladiště. (ilustrační foto)

Na rozhraní pražských Malešic, Hrdlořez a Hloubětína vznikne nové kontejnerové překladiště. (ilustrační foto) Zdroj: archiv

Nový kontejnerový terminál vyroste kvůli tomu, že přepravci museli opustit Nákladové nádraží Žižkov.
Fotky z doby, kdy Nákladové nádraží Žižkov opouštela poslední souprava s prázdnými kontejnery
Nákladové nádraží Žižkov opouští poslední souprava s prázdnými kontejnery
Nákladové nádraží Žižkov v současnosti čeká, až ho developeři promění na novou obytnou čtvrť.
Nákladové nádraží Žižkov v současnosti čeká, až ho developeři promění na novou obytnou čtvrť.
7
Fotogalerie

Na rozhraní pražských Malešic, Hrdlořez a Hloubětína vznikne nové kontejnerové překladiště. Postaví ho tam rakouská společnost Rail Cargo Austria, která patří do železničního koncernu ÖBB. Projektantem stavby je česká společnost Sudop Praha, vyplývá z dokumentů předložených k posouzení vlivů stavby na životní prostředí.  

„Nový kontejnerový terminál Praha-Malešice nahradí stávající překladiště, které bylo situováno v prostorech Nákladového nádraží Žižkov. To je v současné době provizorně přesunuto na terminál v Mělníku,“ uvedla společnost Rail Cargo.

Výpomoc v Mělníku označila za dočasnou a kapacitně nevyhovující. Nové malešické překladiště má mimo jiné snížit kamionovou dopravu v centru Prahy.

Překladiště kousek od malešické teplárny může v závislosti na konkrétní zvolené variantě projektu zabrat i více než osmdesát tisíc metrů čtverečních. V současnosti je pozemek využívaný jako orná půda. Vytvoří se tam prostor pro devět set kontejnerů. Obslužné koleje budou mít délku sedm set metrů.

Terminál bude napojený na železnici i kamiónovou dopravu. Nachází se totiž v těsné blízkosti silniční tepny Průmyslová.

„Do prostoru překladiště bude dále zajíždět vlak po novém kolejišti železniční vlečky. Předpokládá se odbavení tří souprav za čtyřiadvacet hodin,“ napsal investor v dokumentech. V případě kamionů se očekává 125 jízd denně v jednom směru.