Praha zaplatila za stavbu metra A 11,6 miliardy. Zbývá ještě polovina

Účet za stavbu metra z Dejvic do Motola má být maximálně 22,5 miliardy korun. Ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš ovšem tvrdí, že konečná částka se bude pohybovat kolem 21 miliard korun. „Jsem přesvědčen, že náklady tuto částku nepřekročí,“ řekl.
Dopravní podnik od prosince loňského roku uzavřel smlouvy a proplatil zhruba třetinu víceprací, které vznikly spolu se stavbou. Jde o 620 milionů korun. Zbývá tak vypořádat vícepráce za 1,3 miliardy korun. Ne všechny dodavateli vykazované náklady jsou ale uznatelné, tvrdí Ďuriš.
Stavební část prodlouženého metra včetně stavby výtahů a eskalátorů má být podle smluv dokončena v listopadu. Zkušební provoz by měl začít na přelomu let 2014 a 2015. Kompletní a přesný harmonogram budou mít magistrát a dopravní podnik hotový v druhé polovině letošního února.
Stavbu metra by mohlo ale zkomplikovat to, že Evropská komise zaslala v prosinci prostřednictvím státních úřadů pražskému magistrátu dopis, ve kterém se dožaduje vysvětlení, proč na metro nenaváže plánovaná rychlodráha k letišti a velký dopravní terminál. Podzemní dráhu by tak snadno mohl potkat stejný osud jako tunel Blanka.
Nově budovaný úsek metra A je dlouhý 6,1 kilometru a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol. Doba jízdy z Motola na Můstek bude 15 minut.