„Je to naše odpověď na růst, který v Evropě a České republice pociťujeme,“ uvedl šéf společnosti pro ČR, Slovensko a Ukrajinu Marcin Krzak. UPS na Ruzyni přitom nezačíná od nuly, dosud tady využívala pronajatý vrtulový stroj ATR od společnost Farnair s kapacitou devět tun.
„Je to velký skok, který nám pomůže navýšit byznys nákladní přepravy, pro letošek odhadujeme nárůst o osm procent,“ uvedl Václav Řehoř, šéf Českého aeroholdingu, který vlastní letiště. Řehoř odhaduje, že celkový objem leteckého carga na Ruzyni se za loňský rok pohyboval kolem 50 tisíc tun, což by bylo zhruba stejně jako rok předtím.
Objem přepraveného zboží přitom v posledních letech spíše klesal a dosud nedosáhl předkrizových hodnot. I díky UPS se byznys vzpamatoval především v posledních měsících loňského roku, kdy objemy rostly dvouciferným tempem. Podle sdělení operátorky UPS se na pražské lince přepravuje především elektronika a automobilové dílce.
Z rivalů jen FedEx
UPS vznikla v roce 1907 ve Spojených státech a dnes jde o největší světovou logistickou firmu. Za rok 2014 vykázala tržby téměř 50 miliard dolarů. V České republice má pět středisek a zaměstnává zhruba 400 lidí.
Počet čistě nákladních leteckých linek na Ruzyni není úplně hojný. Do Taipeje a Dubaje létají dvakrát týdně svým jumbem China Airlines Cargo, společnost Ukraine International Cargo pětkrát týdně zajišťuje spoj do Kyjeva a Lutychu, do Paříže létá čtyřikrát týdně FedEx. Linka do Katovic byla firmou TNT před zimou zrušena a není zatím jasné, zda bude před létem obnovena. Řehoř přitom vyjádřil naději, že UPS bude v budoucnu posílat svá letadla do Prahy dvakrát denně.