Proč je na Pražském okruhu šedesátka? Prý se modernizují kamery

Pražský okruh

Pražský okruh Zdroj: Petr Topic, Mlada fronta

Dalšího úseku velkého pražského okruhu se řidiči dočkají nejdříve v roce 2023. Na snímku je zatím poslední otevřená etapa okruhu u Radotína.
Pražský okruh
Dokončený úsek Pražského okruhu
pražský okruh
5
Fotogalerie
Pokud jste jeli tento nebo minulý týden po nejnovější části Pražského okruhu, patrně jste si všimli omezení v tunelech, kde se teď musí jezdit šedesátkou, přestože se tam nic neděje. Ptáte se, proč tomu tak je?

Nejnovější část Pražského okruhu spojující dálnice D1 a D5 je prostě smolná. Chvíli sice fungovala jako normální dálnice, ale pak se začal řešit hluk a problémy s proplacením stavby ze strany EU. Nejprve přišlo menší omezení na 100 km/h, které se postupně rozrostlo na hodně dlouhý úsek, takže se teď nesmí jet více než 100 km/h v podstatě na celé této části okruhu.

Zmíněná část Pražského okruhu obsahuje také dva tunely - Lochkov a Cholupice. Když jsme tam minulý týden náhodou projížděli, zaujala nás značka hlásající omezení provozu. Očekávali jsme proto uzavřený jízdní pruh, lidi pohybující se v tunelu, odstavené vozidlo, prostě nějakou překážku.

Nic takového jsme ale nepotkali. Jedinou změnou bylo omezení rychlosti. Z původních 80 km/h se teď stalo 60 km/h. Možná jenom nějaká krátkodobá záležitost? Nikoliv. I den poté byla situace stejná a vlastně toto platí ještě dnes.

Proč je zde tedy snížená rychlost tak, že se řidiči musí už vyloženě ploužit velkými tunely, kde mimochodem najdete ve stoupání dokonce tři jízdní pruhy? Odpověď by mohlo znát ŘSD, tak jsme vznesli dotaz a odpověď skutečně dorazila, i když poměrně stručná.

Vy asi tušíte, co to bude za důvod a zřejmě budete mít pravdu. Je to přece kvůli bezpečnosti. Tiskový mluvčí ŘSD nám doslova napsal: „V tunelech probíhá modernizace kamerového systému (cca 14 dní), rychlost je snížena z důvodu bezpečnosti.“

Chtěli jsme znát více podrobností. Zejména to, co tedy přesně obnáší taková modernizace kamerového systému, vzhledem k tomu, že se v tunelu nikdo nepohybuje a ani se tam nevyskytuje žádná překážka a také nás zajímalo, od kdy přesně toto omezení platí a hlavně kdy skončí. Jenže ŘSD ani po šesti dnech a jedné urgenci na toto odpověď nenabídlo.

Zábavná je na tom především skutečnost, že celá tahle nejnovější část okruhu měří od D1 po napojení ulice K Barrandovu zhruba 22 kilometrů. Když nebudeme počítat omezení na 100 km/h nad Radotínem, které zde bylo od začátku, pak se aktuálně nějaká nová dodatečná omezení týkají plných dvaceti kilometrů. A to zkrátka potěší.

ŘSD dodatečně uvedlo, že omezení na 60 km/h bude v tunelech na Pražském okruhu do 19. srpna. Co se konkrétních prací v tunelech týká, nejprve jsme poslali následující dotaz „Z jakého důvodu tedy byla rychlost snížena, případně jak dlouho ještě bude platit toto omezení?“. Odpověď zněla „V tunelech probíhá modernizace kamerového systému (cca 14 dní), rychlost je snížena z důvodu bezpečnosti.“

Zaslali jsme tedy upřesňující dotaz. „Co konkrétně se v tom tunelu tedy děje? Jestli se tam budou pohybovat nějací technici, nebo zkrátka co taková modernizace obnáší?“. Aktuální odpověď z ŘSD je „Snížení rychlosti potrvá do 19. 8. Jedná se o údržbu a modernizaci kamerového systému.“

Zdá se, že s podrobnějším popisem konkrétních prací na modernizaci kamerového systému je nějaký problém…

Článek vyšel na serveru AutoRevue.