„Vzhledem k rozsáhlým změnám ve svém letovém pořádku na jiných letištích a nedostatku kapacit oproti poptávce několikrát změnil své letové plány i pro Bratislavu,“ vysvětluje mluvčí letiště Dana Madunická s tím, že Ryanair už přepravil přes slovenskou metropoli přes pět milionů lidí.
Irský přepravce je svojí specifickou politikou velmi problémový pro dlouhodobé plánování. Svědčí o tom nejen jeho rychlé otevírání a zavírání linek prakticky bez většího ohlášení, ale i nejasné signály. Před měsíci totiž veřejně oznamoval, že má zájem o bázování letadel v Bratislavě, avšak kromě řečí se nestalo nic. Letiště se i z tohoto důvodu snaží přilákat nové přepravce, a tak rozložit jejich síly.
Přišlo sice několik slovenských zájemců, ale kromě fungující společnosti Danube Wings, zaměřené hlavně na vnitrostátní a charterovou dopravu, všechny zkrachovaly. Posledním případem byly Slovakian Airlines. „Předpokládáme, že od poloviny prosince bychom začali létat,“ sliboval ještě v září minulého roku předseda představenstva Arnold Medzihradský. Vše ale skončilo křtem letadla na ploše letiště a pak se po nich slehla zem. Aerolinky se nedostaly ani k tomu, aby získaly licenci od rezortu dopravy.
Rusům a Norům se daří
Na bratislavském letišti se daří ruskému dopravci Utair Aviation či norskému Norwegian Air Shuttle. Oba umožnili lety z Bratislavy do vzdálených destinací s přestupy na jednu letenku. Utair létá do Moskvy, přičemž pro velký zájem přidal ze čtyř letů na sedm týdně. Norové zase v březnu spustili linku do Osla a příští týden otevřou další do Kodaně. Od května se tak cestující budou moci dostat s jedním přestupem v Moskvě, Kodani či Oslu do 190 dalších cílů.