Podle Prachaře je důvodem odvolání takzvané Prohlášení o dráze vydané Drážním úřadem. „Dnes jsem o tomto problému jednal a během rozhovoru, aniž by pan Hanuš tušil své odvolání, sám zmínil úvahy o odchodu z výkonné funkce s ohledem na zdravotní stav,“ řekl serveru E15.cz bez dalších podrobností Prachař.
Prohlášení o dráze se vydává na každý rok, mimo jiné jsou v něm stanoveny za použití kolejí. A podle informací E15 Hanušův Drážní úřad výrazně a bez konzultace s ministerstvem zasáhl právě do cen, a to ve prospěch nákladní dopravy. Ty chtěl od příštího roku snížit až na úroveň osobní dopravy, čímž by státní Správa železniční dopravní cesty přišla o zhruba 1,2 miliardy korun. A to se ministerstvu nelíbilo.
Háček je navíc skryt i v tom, že by nové ceny paradoxně uškodily ČD Cargu. Navrhovaný ceník totiž nepočítal se slevami pro takzvané jednotlivé vozové zásilky, které vozí pouze ČD Cargo a stát je nedávno zvýhodnil výraznou slevou. Prohlášení o dráze by tak nahrálo především takzvaným uceleným vlakům, jaké vedle ČD Carga vozí například konkurenční AWT.
Drážní úřad je důležitou složkou dopravní infrastruktury, má na starost například homologaci a schvalování technické způsobilosti vozidel.