Paroubek dal výpověď už na konci září, jen čtyři dny po startu ostrého provozu žlutých vlaků RegioJet. První soukromé nedotované vlaky mezi Prahou a Ostravou vyjely po téměř dvouletých přípravách. „Není to rozchod ve zlém. Chtěl jsem celý projekt rozjet, teď je čas posunout se dál,“ řekl serveru Paroubek.
K Leo Expressu, budoucí konkurenci RegioJetu a Českých drah na trati Praha-Ostrava, nastoupí na začátku prosince. V RegioJetu jej nahradí Petr Prchal, jehož Paroubek do firmy přivedl. Podle iDnes.cz ale Paroubkův odchod zcela bezproblémový nebyl. „Měl plné zuby nesystémových zásahů vedení a špatného systému řízení,“ řekl serveru zdroj MF Dnes. Paroubek nechtěl tyto informace komentovat.
Česká společnost Leo Express patří podnikateli Leoši Novotnému. Společnost plánuje svoje vlaky nasadit vedle linky Praha - Ostrava i na jiné tratě. Chce jezdit například na tratích Praha−Ústí nad Labem a Praha−Brno, v mezinárodním měřítku pak Ostrava−Vídeň a Praha−České Budějovice−Linec. Zvažuje i zavedení spoje do polských Katovic. Mezi Prahou a Ostravou bude cestující vozit pět švýcarských souprav. Vlak bude mít tři třídy, v nejvyšší Premium bude jen šest míst.
Přečtěte si rozhovor s majitelem Leo Expressu:
RegioJet nebyl prvním Paroubkovým působištěm v oboru dopravy. Už dříve pracoval v Českých drahách, na Správě železniční dopravní cesty a také v dopravní společnosti Veolia Transport.