Šéf RegioJetu Paroubek přechází ke konkurenčnímu Leo Expressu | E15.cz

Šéf RegioJetu Paroubek přechází ke konkurenčnímu Leo Expressu

Vlak Leo Express
Vlak Leo Express
• 
ZDROJ: Vizualizace Leo Express

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Provozní šéf soukromého železničního dopravce RegioJet Jan Paroubek přechází ke konkurenčnímu soukromému železničnímu dopravci Leo Expressu. Ten se chystá na trať mezi Prahou a Ostravou se svými soupravami vyjet v prosinci příštího roku. Paroubek bude mít právě tento krok na starosti. Informoval o tom dnes server iDnes.cz.

Paroubek dal výpověď už na konci září, jen čtyři dny po startu ostrého provozu žlutých vlaků RegioJet. První soukromé nedotované vlaky mezi Prahou a Ostravou vyjely po téměř dvouletých přípravách. „Není to rozchod ve zlém. Chtěl jsem celý projekt rozjet, teď je čas posunout se dál,“ řekl serveru Paroubek.

K Leo Expressu, budoucí konkurenci RegioJetu a Českých drah na trati Praha-Ostrava, nastoupí na začátku prosince. V RegioJetu jej nahradí Petr Prchal, jehož Paroubek do firmy přivedl. Podle iDnes.cz ale Paroubkův odchod zcela bezproblémový nebyl. „Měl plné zuby nesystémových zásahů vedení a špatného systému řízení,“ řekl serveru zdroj MF Dnes. Paroubek nechtěl tyto informace komentovat.

Česká společnost Leo Express patří podnikateli Leoši Novotnému. Společnost plánuje svoje vlaky nasadit vedle linky Praha - Ostrava i na jiné tratě. Chce jezdit například na tratích Praha−Ústí nad Labem a Praha−Brno, v mezinárodním měřítku pak Ostrava−Vídeň a Praha−České Budějovice−Linec. Zvažuje i zavedení spoje do polských Katovic. Mezi Prahou a Ostravou bude cestující vozit pět švýcarských souprav. Vlak bude mít tři třídy, v nejvyšší Premium bude jen šest míst.

Přečtěte si rozhovor s majitelem Leo Expressu:

RegioJet nebyl prvním Paroubkovým působištěm v oboru dopravy. Už dříve pracoval v Českých drahách, na Správě železniční dopravní cesty a také v dopravní společnosti Veolia Transport.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah