Vzhledem k tomu, že dráhy dosud nezaplatily, si Škoda navíc účtuje denně úroky z prodlení 166 tisíc korun. Nabídka Škody nemá jen finanční podobu. Do sumy více než 400 milionů firma počítá vedle slevy například i bezplatné periodické opravy elektrických vlaků, odpuštění úroků z prodlení či dodávku jedné elektrické soupravy.
V úvahu zřejmě připadá pantograf RegioPanter nebo rychlík InterPanter. „Škoda Transportation stále vede jednání s Českými drahami, proto se ke konkrétním variantám dohody nebude v tuto chvíli vyjadřovat,“ uvedla mluvčí společnosti Lubomíra Černá.
Ústupek ve výši 410 milionů nabízí Škoda Českým drahám.
Podobně se vyjádřil i její protějšek ze železnic Radek Joklík. K mimosoudní dohodě ale zřejmě nepovede přímá cesta. Z dokumentů mimo jiné nepřímo vyplývá, že vedení drah návrhy zatím odmítá, aniž by přispělo s vlastním řešením.
Na druhé straně Škodě dochází trpělivost. Rozhodnutí o dalším postupu žádá od drah do 21. dubna s poukazem na uzávěrku a audit hospodaření. Škoda hrozí, že bez dohody se bude domáhat dlužné částky soudní cestou.
České dráhy mimosoudní dohodu odmítly už v roce 2014 ještě před výrokem rozhodčího soudu. Ve světle následné prohry by dohoda byla zhruba o 700 milionů výhodnější.