Soukromník prolomí monopol Českých drah v Praze nejdříve v říjnu

Ilustrační foto.

Ilustrační foto.

Soukromá železniční společnost KŽC Doprava se zapojí do pravidelné pražské dopravy nejdříve 1. října. Firma momentálně požádala správu železnic, aby posunula zahájení provozu v jízdním řádu právě na tento termín.

Podle původního vydání grafikonu měla přitom KŽC Doprava vyjet na linku z Masarykova nádraží do Čakovic už v dubnu. Vše ale vázne na dohodě s Ropidem, tedy organizací, která má pražskou integrovanou dopravu na starost. Ačkoli Ropid má o novou linku zájem, dosud se mu nepodařilo sehnat na ni peníze navíc z letošního městského rozpočtu. I když je výsledek jednání s městem nejistý, podle mluvčího dopravní organizace Filipa Drápala se vše dá do října stihnout.

Podle něj linka vyjde rozpočtově řádově na jednotky milionů korun ročně. „Já tomu věřím. My jsme připraveni vyjet do 24 hodin,“ sdělil deníku E15 šéf KŽC Doprava Bohumil Augusta.

Jeho společnost chce na linku nasadit čtyři zrekonstruované motorové vlaky řady 810. Pokud se jí podaří záměr uskutečnit, prolomí monopol Českých drah v Praze. Soukromý dopravce si zatím spíše virtuální linku nechal napsat i do příštího jízdního řádu, který platí od poloviny prosince. S novým spojením prozatím počítá i návrh rozpočtu na příští rok.

Firma si přitom provoz na trati vyzkoušela už počátkem června, kdy její vlaky jako Městská linka S34 pět dní mimořádně suplovaly provoz metra B a C během povodňového ohrožení.

Na pražské koleje se donedávna tlačil také další soukromník. Společnost Arriva vlaky chtěla ještě v letošním roce začít jezdit z Kralup nad Vltavou přes Prahu do Benešova. Její plány ale prozatím ztroskotaly, neboť se nedohodla s kraji na dotacích. V návrhu nového grafikonu už spoje Arrivy chybí.