Dva tendry v hodnotě přes 360 milionů se týkají klasických červených drezín MUV69 (motorový univerzální vozík, slangově muvka). Z těchto vozítek starých třicet až čtyřicet let zůstane fakticky pouze pojezd a rám, vše ostatní se vymění. Dělníci osadí například novou kabinu, klimatizaci, vytápění, motory, převodovky, nakládací jeřáby, radiostanice nebo brzdy. Správa železnic pošle na přestavbu 49 drezín z celkových 368 kusů. „Vzhledem ke stáří vozidel, jejich parametrům a technickému stavu je modernizace nutná,“ uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský.
V další soutěži se zájemci utkají o opravy pěti větších drezín za 80 milionů. Dále chce státní organizace koupit tři zcela nová vozidla na montáž trolejí, celkem počítá s výdajem 180 milionů korun.
„V případě údržby trakčního vedení jde o nákup nových vozidel, neboť modernizací stávajících nelze požadované parametry dosáhnout,“ řekl Ptačinský.
Správa železnic vlastní kolem pěti set nejrůznějších drezín a montážních vozítek, z toho zhruba dvacet prošlo modernizací už v minulých letech. Dodavatelem byla například firma CZ Loko. Správa železnic se přitom nevzdává možnosti, že jí tentokrát na obnovu vozítek přispěje Evropská unie. Jednání o možném unijním příspěvku jsou podle Ptačinského v plném proudu.