Správa železnic zahájila stavbu koridoru ve Stromovce

V rámci stavby koridoru se dočkají obnovy i nástupiště na Nádraží Holešovice

V rámci stavby koridoru se dočkají obnovy i nástupiště na Nádraží Holešovice Zdroj: E15 Eduard Erben

Zprvu dopravní komplikace, posléze však výrazné zlepšení kvality pražské železnice. To by měla přinést dnes zahájená modernizace koridoru mezi Holešovicemi a Bubenčí. Na necelých pěti kilometrech dělníci během následujících dvou let prostaví 1,3 miliardy korun. Nový koridor přinese například zvýšení rychlosti z dnešních 60 kilometrů v hodině až na 90 kilometrů v hodině.

Milovníky železniční nostalgie ale zřejmě nepotěší faktický zánik stanice Bubeneč, která po 150 letech přestane sloužit osobní dopravě. O kus dál ji nahradí nová zastávka Podbaba, po které dlouhá léta volají plánovači pražské veřejné dopravy. Železniční zastávka Podbaba vznikne blízko nedávno prodloužené tramvajové trati, takže bude mít mnohem lepší napojení na MHD než Bubeneč.

V rámci projektu se obnoví i nástupiště v Holešovicích a v některých místech vyrostou protihlukové stěny. Stavba ovšem přinese řadu výluk. Na nádraží Holešovice budou už od počátku března na tři měsíce vyloučeny z provozu liché koleje, poté až do září sudé koleje. Ještě do konce roku se stavební práce a tím i výluky přesunou do parku Stromovka a na nádraží Bubeneč. Úsek Holešovice – Bubeneč je posledním zbytkem koridoru číslo jedna, který v Praze neprošel modernizací.