Správce železnic chce z rekonstrukce Smíchovského nádraží vytěžit nové komerční prostory

Smíchovské nádraží

Smíchovské nádraží Zdroj: VitVit via Wikimedia COmmons (CC BY SA 4.0)

Smíchovské nádraží
Smíchovské nádraží
Smíchovské nádraží
Vlaky Regiojetu na smíchovském nádraží
Smíchovské nádraží
7
Fotogalerie

Z masivní rekonstrukce Smíchovského nádraží, která má začít příští rok, chce Správa železniční a dopravní cesty vytěžit především rozšíření komerčních ploch. K těm stávajícím rozkládajících se na 1120 metrech čtverečních nově přibude dalších 550 metrů komerčního prostoru pro umístění supermarketu. Ve druhém podlaží dnes zchátralé budovy navíc vznikne rozsáhlý prostor pro gastroprovoz. Stávající jednu restauraci má nově nahradit širší skupina jídelních řetězců, takzvaný food court. Dohromady se komerční plocha rozroste o 660 metrů na celkových 1780.

„Naší snahou je maximální využití budovy, hlavně z hlediska umístění složek vlastníka objektu a komerční sféry. Vnitřní prostory chceme hlavně změnit tak, aby se zvýšil komfort pro cestujícího,“ sdělila deníku E15 Kateřina Šubová, mluvčí správce železnic. „Nejnáročnější bude vybudování výtahu v jižním křídle a eskalátorů vedoucích k jídelním řetězcům ve druhém patře,“ vysvětlila. Proměnou projde i uspořádání pokladen na nádraží, dopravci budou mít na prodej jízdenek více místa.

Snaha o rozšíření komerčních prostor zapadá do celkové koncepce správce železnic. Ten se chce na přeměnu aktuálně nevyužívaných volných prostor zaměřit i v ostatních nádražních budovách, které čeká rekonstrukce.

„Ve větší míře se zaměříme na komerční využití nádražních prostor, chceme například, aby na každém větším nádraží byl alespoň bankomat, nápojový automat, případně kavárna, trafika či nějaké občerstvení,“ vysvětluje ředitel Správy osobních nádraží v Praze Lukáš Fořt. Rekonstrukce výpravní budovy na Smíchově bude podle něj tou vůbec největší od roku 1952.

SŽDC na rekonstrukci vyčlenila investici až 250 milionů korun, novou podobu má nádraží získat na přelomu let 2020/21. V současnosti se dokončují dvě dokumentace: projektová a ta pro stavební povolení.

Vedle modernizace výpravní budovy se Smíchovské nádraží dočká i rekonstrukce kolejiště - ta podnik vyjde dle předpokladů na 2,3 miliardy korun.

Prohlédněte si také místnosti pod Smíchovským nádražím, které kdysi sloužily jako plnohodnotný protiatomový kryt.