Přehled: české koleje spolykaly desítky miliard. Čtěte o nejdražších projektech SŽDC

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: profimedia

Staré dvojče 125,8
Rychlé eso 362
Špageta 731
Žehlička 110
Bardotka 749
68 Fotogalerie
Jiří Liebreich

Zatímco politici dlouhá léta slibují vybudování vysokorychlostních tratí, veřejné peníze jdou mezitím ve velkém na investice do často zchátralé stávající sítě železnic. Její udržování vychází na miliardy i přes to, že se od roku 2008 do roku 2017 nepostavil ani kilometr nové tratě spadající pod Správu železniční a dopravní cesty. Připomeňte si prostřednictvím tabulky, které projekty stály nejvíce.

Poznámka k tabulce: modernizované tratě prošly celkovou přestavbou. SŽDC zde také vyměnila zastaralé technologie za novější, jednat se mohlo například o zabezpečovací zařízení nebo typ pražců.

Oproti tomu na optimalizovaných tratích došlo jen k částečné výměně některých komponentů. Obvykle jsou optimalizované tratě, které nezestárly natolik, aby zde musela proběhnout kompletní modernizace.

Přehled nejdražších projektů dokončených v letech 2008 - 2017 dle dat SŽDC
ProjektDélka v kilometrechDokončeníNáklady v miliardách korun
Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy1820136,1
Optimalizace trati od hranic se Slovenskem do Bystřice nad Olší1920135,7
Optimalizace trati Beroun - Zbiroh2420124,6
Optimalizace trati Zbiroh - Rokycany2020144,3
Optimalizace trati Stříbro - Planá u Marianských Lázní3220114,3
Optimalizace trati Plzeň - Stříbro3020094,2
Optimalizace trati Planá u Marianských Lázní - Cheb3920114,0
Optimalizace trati Benešov u Prahy - Strančice2420104,0
Modernizace trati Červenka - Zábřeh na Moravě, druhá část2420093,5
Optimalizace trati Strančice - Praha Hostivař1820083,5

Poklady, které nabízí nebo nabízela česká železnice, přehledně v galerii: