Přehled: české koleje spolykaly desítky miliard. Čtěte o nejdražších projektech SŽDC | E15.cz

Přehled: české koleje spolykaly desítky miliard. Čtěte o nejdražších projektech SŽDC

Jiří Liebreich

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Zatímco politici dlouhá léta slibují vybudování vysokorychlostních tratí, veřejné peníze jdou mezitím ve velkém na investice do často zchátralé stávající sítě železnic. Její udržování vychází na miliardy i přes to, že se od roku 2008 do roku 2017 nepostavil ani kilometr nové tratě spadající pod Správu železniční a dopravní cesty. Připomeňte si prostřednictvím tabulky, které projekty stály nejvíce.

Poznámka k tabulce: modernizované tratě prošly celkovou přestavbou. SŽDC zde také vyměnila zastaralé technologie za novější, jednat se mohlo například o zabezpečovací zařízení nebo typ pražců.

Oproti tomu na optimalizovaných tratích došlo jen k částečné výměně některých komponentů. Obvykle jsou optimalizované tratě, které nezestárly natolik, aby zde musela proběhnout kompletní modernizace.

Přehled nejdražších projektů dokončených v letech 2008 - 2017 dle dat SŽDC
Projekt Délka v kilometrech Dokončení Náklady v miliardách korun
Modernizace trati Votice - Benešov u Prahy 18 2013 6,1
Optimalizace trati od hranic se Slovenskem do Bystřice nad Olší 19 2013 5,7
Optimalizace trati Beroun - Zbiroh 24 2012 4,6
Optimalizace trati Zbiroh - Rokycany 20 2014 4,3
Optimalizace trati Stříbro - Planá u Marianských Lázní 32 2011 4,3
Optimalizace trati Plzeň - Stříbro 30 2009 4,2
Optimalizace trati Planá u Marianských Lázní - Cheb 39 2011 4,0
Optimalizace trati Benešov u Prahy - Strančice 24 2010 4,0
Modernizace trati Červenka - Zábřeh na Moravě, druhá část 24 2009 3,5
Optimalizace trati Strančice - Praha Hostivař 18 2008 3,5

Poklady, které nabízí nebo nabízela česká železnice, přehledně v galerii:

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah