Správci železnic našli cestu, jak by si mohli podržet dejvické pozemky

Vlakové nádraží v Dejvicích

Vlakové nádraží v Dejvicích Zdroj: David Malík

Vlakové nádraží v Dejvicích
Vlakové nádraží v Dejvicích
3
Fotogalerie

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) možná našla způsob, jak se vyvázat ze smlouvy o budoucím prodeji dejvických pozemků s developerem Amádeus Real. Kontrakt totiž podle šéfa SŽDC Jiřího Svobody obsahuje ujednání, že kupec nezíská plochy vázané na připravovanou trať. Zatím ale není jasné, kudy přesně povedou tunely mezi dejvickým nádražím a nádražím na Veleslavíně.

„Stále není definitivně stanoveno, ve které části pozemků se bude nacházet zaústění tunelů. Ve smluvním vztahu se totiž pamatuje na to, že co se váže na nové spojení Praha–Kladno, nebude součástí prodeje,“ sdělil deníku E15 Svoboda.

„Až se to vydefinuje, otevřu třetí kolo jednání s firmou Amádeus Real,“ dodal s tím, že obě strany nevyčerpaly všechny možnosti, jak se domluvit.

Developerská firma na dotaz deníku E15, zda si údajné smluvní ujednání vykládá stejně, neodpověděla. „Společnost Amádeus Real je připravena plnit své závazky a povinnosti ze smlouvy se SŽDC, kdykoli jednat a společně rozvíjet tuto lokalitu,“ uvedl mediální zástupce developera Karel Samec.

Správce železnic nyní zkoumá variantu vedení tunelů jižněji v méně zastavěném území. „Prověření je na začátku, a tak nemůžeme sdělit konkrétnější informace k trasování a technickému návrhu,“ podotkla Kateřina Šubová, mluvčí SŽDC. 

Pozemky jsou velmi lukrativní kvůli budoucí výstavbě železniční trati. V registru smluv je uvedena cena 283 milionů korun, podle některých expertů však částka může dosáhnout až miliardy korun. Podle obou stran smlouva počítá se stanovením ceny pozemků až v době transakce za pomoci znaleckých posudků tak, aby odpovídala cenám okolních pozemků. SŽDC na konci loňského roku vyzvala developery k odstoupení od smlouvy. Společnost to odmítla.