Stát pronajal hamburský přístav firmě Eko Logistics | E15.cz

Stát pronajal hamburský přístav firmě Eko Logistics

Čínská kontejnerová loď Sin Šanghaj na Labi u Hamburku (ilustrační foto)
Čínská kontejnerová loď Sin Šanghaj na Labi u Hamburku (ilustrační foto)
• 
ZDROJ: CC-BY-SA-2.0-DE: Sparklemotion - Wikimedia Commons

Jan Šindelář

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Zanedbaným nemovitostem českého státu v hamburském přístavu má přinést novou prosperitu firma Eko Logistics. Stát jí pozemky a budovy pronajal v tichosti na osm let bez výběrového řízení už v létě.

„Společnost byla vybrána na základě přímého oslovení, kdy ze tří firem reagovala a splnila podmínky pouze tato,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Podle něj zákon takový postup umožňuje. Úřad se obrátil pouze na společnosti, které mají co do činění s lodní dopravou, majetek by měl totiž i nadále sloužit především rejdařům.

Základním cílem je, aby stát přestal na nemovitosti doplácet, naopak by mu měl plynout příjem z nájemného. Tak je také postavena nová smlouva s firmou Eko Logistics, která státu za letošek zaplatí 75 tisíc eur (zhruba 2,1 milionu korun), příští rok by to mělo být 160 tisíc eur. Až do jara se o nemovitosti staralo na základě správcovské smlouvy rejdařství ČSPL, všechny náklady spojené se správou objektů ale hradil stát. Ročně šlo zhruba o osm milionů korun. Správce totiž nemohl s majetkem podnikat.

Přístavy díky Versaillské smlouvě Autor:

Eko Logistics bude naopak muset sama nalézt vhodný podnikatelský záměr, aby na nájemné vydělala. „V současné době jsou nemovité věci bez využití, nový plán bude samozřejmě pod drobnohledem ministerstva dopravy,“ doplnil Novák. Eko Logistics se od roku 2002 věnuje především nakládání s odpady a recyklacím, zabývá se i silniční, železniční a vodní dopravou. Za uplynulý finanční rok vykázala ztrátu 2,55 milionu. Pokud se jí podaří probudit zanedbané nemovitosti v Hamburku opět k životu, bude to šťastný závěr několikaleté agonie. V úvahu připadá překládka zboží, skladování nebo balení kontejnerů. Nyní se na území nic takového neděje, čeští rejdaři je využívají pouze ke kotvení lodí.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah