Student Agency loni přepravila o 12 procent více cestujících | E15.cz

Student Agency loni přepravila o 12 procent více cestujících

Autobus společnosti Student Agency
Autobus společnosti Student Agency
• 
ZDROJ: Wikimedia Commons (public domain)

ČTK

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Autobusový dopravce Student Agency upevnil pozici jedničky na českém trhu dálkové dopravy. Žluté autobusy podnikatele Radima Jančury loni přepravily 6,7 milionu cestujících, což je meziročně o dvanáct procent více. Obrat z autobusové dopravy se zvýšil o 15 procent na 1,2 miliardy korun.

„Cestující přibývají díky tomu, že udržujeme vysokou kvalitu cestování a služeb. Otevíráme nové linky a posilujeme stávající,“ uvedla ředitelka autobusové dopravy Ivana Kašická.

Počet spojů se loni zvýšil téměř o devět procent. Loni začala společnost jezdit na lince z Prahy přes Jihlavu do Znojma a do Vídně, prodloužila svoji německou linku do Heidelbergu a Štrasburku. Až loni se mohly naplno projevit přínosy zavedení linek během roku 2013 z Brna do Českých Budějovic a z Prahy do Mostu a Chomutova. Nejvyužívanější linkou zůstává Praha - Brno. Naopak se Jančurovi nepodařilo získat licenci na linku z Plzně do Klatov.

RegioJet přepravil na regionální trati v SR rekordní počet lidí
Český železniční dopravce RegioJet ze skupiny Student Agency přepravil loni na regionální železniční trati z Bratislavy do Komárna na jihu Slovenska rekordní počet cestujících od roku 2012, kdy společnost na této trase začala provozovat osobní vlaky. Vyplývá to z informací, které dnes poskytl RegioJet.
Služeb dopravce na sto kilometrů dlouhé trati z Bratislavy do Komárna využilo v minulém roce téměř 2,03 milionu lidí. Oproti roku 2013 to představuje nárůst o 14 procent. Také na tuto linku se vztahuje bezplatná přeprava dětí, studentů a seniorů, kterou vláda premiéra Roberta Fica zavedla loni na podzim ve všech státem dotovaných vlacích.

Pro Student Agency je stále klíčová vnitrostátní přeprava, kterou loni využilo 84 procent cestujících společnosti. Jejich počty rostly rychleji než na mezinárodních linkách, na které připadá zbylých 16 procent pasažérů. Do zahraničí nejvíce lidí využívá spojení do Vídně, Bratislavy, Berlína a Budapešti.

Dopravce vysílá na linky 173 autobusů a vozový park se snaží rychle obnovovat. Český trh už Jančura považuje za téměř naplněný, a tak další rozšíření plánuje především na Slovensku, ovšem pod značkou RegioJet. Pod ní už jezdí několik týdnů autobusy z Bratislavy do Nitry a Banské Bystrice. Tuto linku chce od 9. března posílit. V únoru také začala jezdit linka z Brna do Martina, která zajišťuje návaznost na žlutý vlak do Košic.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.