Studenti ČVUT sestrojili formuli s elektromotory. Brzy bude závodit

Přední křídlo

Přední křídlo Zdroj: ČVUT

Všechny elektromotory, a také měniče, jsou chlazené kapalinou
Z uhlíkového kompozitu je rovněž volant
3
Fotogalerie

Nová elektroformule studentů Elektrotechnické fakulty ČVUT má v přepočtu výkon 1300 koňských sil na tunu hmotnosti.

Přímo na Václavském náměstí vyzkoušeli studenti Elektrotechnické fakulty pražského ČVUT již šestou evoluci své elektroformule.

Její parametry jsou úctyhodné. Zrychlení z nuly na sto činí 3,2 sekundy. Monopost, který má poněkud kapesní rozměry zhruba 3,5 x 1,5 metru, pohání čtyři elektromotory. Dva, z nichž každý má výkon 8 kW, jsou v nábojích předních kol, zbývající dva (každý poskytuje 47 kW) u zadní nápravy. 

Jelikož hmotnost vozu, jehož šasi tvoří uhlíkový monokok, je jen 192 kilogramů, činí poměr hmotnosti a výkonu 1300 koní na tunu hmotnosti.

Baterie, která se skládá z osmi stovek článků a má hmotnost 45 kilogramů, v sobě ukrývá 7,1 kWh. "Tato energie musí vystačit i  na dvaadvacetilometrový vytrvalostní závod, který je jednou ze čtyř součástí závodů těchto studentských vozů. Dále se ještě soutěží ve sprintu, v závodě na trati tvořeném osmičkou a v závodě na jedno kolo okruhu, na němž se pak jede vytrvalostní závod," informoval Autorevue.cz vedoucí týmu Jan Kosina.

Český studentský tým se z časových důvodů neúčastní celého seriálu závodů, z nichž některé se konají i v Americe. Nicméně v minulých ročnících dokázali studenti s formulí minulé evoluce zvítězit i v USA a v Kanadě. 

Celou fotogalerii najdete na serveru Autorevue.cz