Svoboda: Metro A je na tom stejně jako tunel Blanka
„Jedná se o identický problém, který jsme řešili při výstavbě tunelového komplexu Blanka, kde byly rovněž problematické vztahy se společností IDS,“ řekl Svoboda. Současné vedení města podle něj přišlo k problému jako „slepý k houslím“. „Nicméně svým zvolením do funkcí přijalo plnou odpovědnost za správu města,“ dodal.
Město by podle Svobody mělo vybrat firmu, která by dozorovala práci stavebních společností a firmy IDS a měla by udělat kategorizaci rozpočtových položek prodloužení metra A. Tedy jakési stanovení cen jednotlivých zakázek a určení, zda splňují stanovené podmínky.
Podle auditu IDS údajně zadal některé práce bez řádného zadávacího řízení. Tuto skutečnost se měl snažit dodatečně napravit až ve chvíli, kdy již všechny práce v řádu desítek milionů korun byly dokončeny. Tím by byl porušen zákon o veřejných zakázkách. Vícepráce přitom neměly být v původní zadávací dokumentaci, kterou odsouhlasil pražský dopravní podnik. Kvůli problémům již bylo podáno i trestní oznámení.
Svoboda zároveň zopakoval a upozornil na to, že radní pro dopravu Jiří Pařízek (TOP 09) byl zároveň zaměstnancem společnosti IDS a členem statutárního orgánu dopravního podniku. Šlo tak podle něj o střet zájmů. „Je podle mě minimálně slušností a povinností každého zastupitele hlavního města Prahy oznámit to, že nastupuje jako představitel města do firmy, která má smluvní kontrakty s jeho předešlým zaměstnavatelem,“ řekl Svoboda. Pařízek s obviněním nesouhlasí.