Tragédiemi stižené Malaysia Airlines čeká restart pod německým šéfem

Strategie firmy by se měla přesunout k rozvíjejícím se asijským ekonomikám namísto spojování Evropy a Austrálie. Změna už probíhá. Počet linek klesl pod Muellerovým vedením o 27 procent. Zmizely spoje do Frankfurtu, Istanbulu či Brisbane.
„Dostat ceny pod kontrolu je zásadní. Pokud máte vysoké náklady, nemůžete mít konkurenceschopné ceny pro zákazníky,“ citovala Muellera agentura Bloomberg. Německý manažer ví, co říká, zkušenosti nasbíral při záchraně irského dopravce Aer Lingus.
Aerolinie měly dosud 20 tisíc dodavatelů, Mueller chce jejich počet snížit na 2500
Malaysia Airlines mezi lety 2001 a 2014 nahromadily kumulovanou ztrátu ve výši 8,4 miliardy malajsijského ringitu (přes 48 miliard korun). Loni vyplatil malajsijský suverénní fond a hlavní akcionář Malaysia Airlines s názvem Khazanah minoritní akcionáře. V rámci snižování nákladů už firmu opustilo sedm tisíc zaměstnanců a jejich celkový počet klesl na 13 tisíc. Další fází bude podle Muellera snížení počtu dodavatelů z neuvěřitelných 20 tisíc na standardních 2500.
Kompletním rebrandingem chce vedení zákazníkům poslat zprávu, že nyní prodává nový produkt. „Řada kolegů z branže mi říká, jak nám závidí, že můžeme firmu takto agresivně restartovat,“ dodal Mueller.