Tržby za letenky loni vzrostly na téměř 11 miliard

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: E15 Anna Vackova

Prodejcům letenek velkých síťových dopravců se loni dařilo. Celkový obrat letenkářů vzrostl o pět procent na 10,7 miliardy korun. Jde o čísla asociace IATA, ve kterých tak nejsou zahrnuty nízkonákladové aerolinie. Na růstu obratu se podílí především navýšení průměrné ceny prodané letenky. Podle údajů portálu Letuška.cz loni meziročně vzrostla o 600 korun na 11 100 korun.

„Hlavní podíl na prodaných letenkách mají zájezdy a cesty za byznysem, velcí prodejci letenek však zaznamenávají i růst individuálního cestování a klientskou ochotu sestavovat si vlastní cestovní itinerář,“ komentoval vývoj Josef Trejbal, ředitel Letušky. Ta patří spolu se Student Agency k lídrům letenkového trhu. Na Letušce se prodalo nejvíce letenek Českých aerolinií, následují Lufthansa, Emirates, Air France, British Airways a Aeroflot.

Tématem číslo jedna pro velké prodejce letenek Student Agency i Asianu (provozovatel Letušky.cz) však byli loni nízkonákladoví dopravci, kteří nejsou členy asociace IATA. Obě firmy na podzim spustily prodej letenek low-cost aerolinií, které na českém trhu stále posilují. U Letušky se podíl low-cost letenek vyšplhal na 11 procent.