Adamka před příchodem do Arrivy několik let pracoval jako manažer rozvoje konkurenční společnosti Veolia Transport, tu ale Arriva ze skupiny Deutsche Bahn loni pohltila. Adamka tak bude mít mimo jiné na starosti integraci všech firem, které se řízením osudu ocitly pod křídly expandující Arrivy.
Řeč je mimo jiné o společnosti Abbelio, kterou dcera Deutsche Bahn koupila od Nizozemských státních drah. „Po integraci všech společností jsou mými dalšími prioritami rozvoj železniční dopravy a účast ve výběrových řízeních. Máme jedinečnou možnost využít silného mezinárodního know-how, díky kterému budeme nabízet nové služby pro cestující i optimální dopravní řešení pro zadavatele dopravy v městech i regionech,“ uvedl Adamka.
Ekonomický propadák
Nebude to mít lehké, neboť právě liberalizace dotované železnice se ocitla s nástupem nové vlády u ledu. Ministerstvo dopravy aktuálně žádné tendry nechystá. Arriva se loni snažila prezentovat své vlaky na trati Praha – Kralupy nad Vltavou, bez dotací šlo ale o ekonomický propadák, který s největší pravděpodobností zlomil vaz šéfovi dceřiné Arriva vlaky Jaroslavu Richtrovi.
Skupina Arriva patří k největším osobním dopravcům v zemi. Provozuje téměř 2000 autobusů a pět vlaků, zaměstnává přes 3200 lidí. Zmíněné vlaky jezdí na železnici, která patří Svazku obcí údolí Desné. Arriva je zdědila po Veolii.