V Malajsii se budou nově stavět nové silnice a dálnice z kaučuku. Ceny toho přírodního na světových trzích padají, Malajsie je přitom jedním z největších producentů kaučuku, vzniká ho tu 700 tisíc tun ročně.
Malajsie hodlá využít suroviny při stavbě silnic a dálnic, výzkumy probíhaly poslední tři roky, už od loňska rozjela pět pilotních projektů. Přímo na vládní úrovni, spotřebu je přece nutné podpořit, měla by se zvýšit asi o 10 procent.
Surový kaučuk (latex) se stále získává tradičním způsobem, po nařezání kůry vytéká ze stromů do na nich umístěných kalíšků. Tento způsob se nemění už po staletí. Spolu s živicí se pak vmíchá do asfaltu.
Většinou kaučukovník pěstují drobní zemědělci, jenže z necelých 29 milionů obyvatel, které v současnosti země má, je do tohoto odvětví zapojeno na 1,2 milionu lidí.
Přímých malých pěstitelů pak v zemi funguje zhruba 410 tisíc. To samozřejmě není zanedbatelná položka. Spousta lidí by nejen přišla o práci, ale také doslova o živobytí, tato komodita pro ně představuje mnohdy jedinou možnost.