Vlakem na letiště do roku 2020, slibuje SŽDC

V poslední době se správce kolejí kloní spíš k variantě spojení přes Ruzyň, Veleslavín, Bubny a Negrelliho viadukt, protože druhá trať nemá dostatečnou kapacitu a vlaky z letiště by se v úseku od Smíchovského nádraží nevešly mezi příměstské spoje z Berouna a dálkovou dopravu.
„Po dohodě s ministerstvem dopravy začneme připravovat vyšší kapacitu pro trať Praha - Kladno s tím, že odbočka na letiště se dobuduje,“ uvedl Kolář s tím, že věří, že se celou stavbu podaří postavit z evropských dotací planoucích z Operačního programu doprava II.
Spekuluje se, že napojení na trať Praha - Kladno prosazuje neznámý soukromý investor. Jeho projekt k posouzení dopadu stavby na životní prostředí podala stavební firma OHL ŽS. Kdo skutečně za projektem stojí, není známo. „Správa železnic s tím nemá nic společného. Oznamovatelem je stavební společnost OHL ŽS, která prý projekt připravuje pro soukromého investora,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Spojitost s projektem dále vyloučily pražský magistrát a letiště. Stavební firma se k investorovi nevyjádřila.
Železničnímu spojením na pražské letiště se v předvolební kampani věnovala i ČSSD, která podle svého stínového ministra průmyslu a obchodu Milana Urbana slíbila v případě volebního vítězství postavit rychlodráhu na letiště s pokračováním do Kladna do tří let. Částečně by měla vést po stávající trati vedoucí na Letnou a následně by měla být vedena tunelem za Prahu. Stát by měla zhruba 20 miliard korun, 80 procent z této sumy by mohlo být proplaceno z dotací EU.