Doslova boom prý zažívá linka z Prahy do Brna, kde letos jezdí o polovinu víc lidí než před rokem. Dráhy vyšší zájem o železnici zdůvodňují tradičně: modernějšími vlaky, lepšími službami a aktivní obchodní politikou. Podle Šťáhlavského ale mohou být za vyšší poptávkou po jízdě vlakem i rekordní ceny paliva u čerpacích stanic.
„Nenaplňují se tak očekávání některých kritiků Českých drah o propadu počtu zákazníků,“ řekl mluvčí. Letošní nárůst počtu pasažérů je skutečně dynamičtější než loni, kdy za celý rok dráhy odvezly meziročně o dvě procenta více lidí. Přesto ale podnik výrazně zvýšil ztrátu z osobní dopravy. Zatímco předloni činila pouhých osm milionů, loni už to bylo téměř 600 milionů. Dráhy se tak dostaly do zisku pouze díky prodeji majetku.
Do budoucna budou muset navíc svou dominantní pozici na trhu hájit ve výběrových řízeních, první tendr už je v běhu pro trať Ostrava – Opava – Olomouc. Konkurence v prosinci zhoustne i na nedotované trati z Prahy do Ostravy, kam se po RegioJetu Radima Jančura chystá LeoExpress Leoše Novotného.