Vlastník British Airways kupuje britskou dceru Lufthansy

bmi

bmi Zdroj: ctk/ap

Společnost International Airlines Group (IAG), která vznikla loni sloučení British Airways a španělské Iberie, převezme od Německé Lufthansy její britskou dceřinou společnost British Midland Limited (bmi). Cena dosáhne 172,5 milionu liber. IAG tak v boji o cenné sloty bmi na londýnském letišti Heathrow porazila konkurenční společnost Virgin Atlantic.

Díky bmi získá IAG prostor pro dalších 56 vzletů a přistání na třetím nejrušnějším letišti světa. „Tím, že jsme koupili hlavní část bmi, získáme jedinečnou příležitost pro růst na pro nás klíčovém letišti,“ uvedl šéf IAG Willie Walsh. Společnost nové sloty využije pro posílení dálkových letů do Asie a latinské Ameriky.

Po zrušení plánů na stavbu třetí dráhy nezbývá mnoho způsobů, jak mohou dopravci na Heathrow získat více prostoru pro své linky. Letiště nyní pracuje na 99 procent své kapacity. British Airways a Iberia nyní dohromady vlastní 44,5 procenta všech slotů, nákupem bmi získají dalších 8,5 procenta.

Walsh dodal, že chystaná restrukturalizace bmi se neobejde bez „ztráty několika pracovních míst“. Firma loni vykázala ztrátu 153 milionů liber.

Skutečnost, že IAG stojí především o sloty na Heathrow, potvrzuje skutečnost, že Lufthansa má do začátku příštího roku čas na samostatný prodej divizí bmi Regional a bmi Baby. O bmi Regional již projevila zájem „britská skupina investorů“, a bmi tvrdí, že jednání jsou v „pokročilé fázi“. „Co se týče bmi Baby, zvážíme její možnosti mimo skupinu bmi a poté začneme jednání se zájemci,“ řekla pro E15.cz mluvčí Lufthansy Claudia Lange. Odmítla ale sdělit, zda již nějaké potenciální investory našla. Pokud nebude německý dopravce s prodejem ztrátových divizí úspěšný, IAG nakonec za bmi zaplatí „výrazně méně“.

Virgin Atlantic, která podala konkurenční nabídku, se ale ještě nevzdává. Společnost požádá antimonopolní úřad, aby prodej prověřil. „British Airways mají už nyní dominantní postavení na Heathrow a tím, že odstraní bmi, zesílí svůj smrtelný stisk, který svírají nejrušnější mezinárodní letiště světa,“ uvedl šéf společnosti Richard Branson. „Proti tomuto monopolu budeme trvale bojovat, protože je podle nás špatný pro zákazníky, odvětví i Británii.“