Výrobce lokomotiv CZ Loko prorazil na slovinském trhu, další stroje dodal do Itálie | E15.cz

Vše o vizionářích

Vše o vizionářích Vstoupit do speciálu

Výrobce lokomotiv CZ Loko prorazil na slovinském trhu, další stroje dodal do Itálie

Výrobce lokomotiv CZ Loko prorazil na slovinském trhu, další stroje dodal do Itálie
Lokomotiva EffiShunter 1000
• 
ZDROJ: CZ Loko
Michal Tomeš

Michal Tomeš

Vstup na nový evropský trh se podařil českému výrobci posunovacích lokomotiv CZ Loko. Výrobce uspěl v tendru slovinského dopravce Slovenske železnice, kterému dodá čtveřici lokomotiv EffiShunter 1000. Stroje bude provozovat nákladní divize dopravce v přístavním městě Koper. Se stejným modelem výrobce uspěl také v Itálii. Také v dalších letech se firma podle vyjádření pro E15.cz bude snažit prorazit na trzích, kde dosud nepůsobila.

CZ Loko byl jediným účastníkem užší části tendru slovinského dopravce, který za čtyři lokomotivy podle veřejných zdrojů zaplatil 7,46 milionu eur (asi 191 milionů korun). V rámci modernizace vozového parku slovinský dopravce poptává minimálně dalších patnáct lokomotiv v různých kategoriích.

Další dvě posunovací lokomotivy dodá CZ Loko také na sever Itálie. Dvojici strojů zakoupila regionální přepravní společnost TPER, jejíž dceřiná společnost starší typ lokomotiv od českého výrobce delší dobu provozuje. Nové stroje budou sloužit jak pro posun ve stanicích, tak traťovou službu v okolí logistických center. Italský přepravce si rovněž ponechali opci na nákup dalších čtyř lokomotiv.

O nové ranveji a rozšíření terminálu pražského letiště má být jasno do konce roku

V loňském roce společnost z České Třebové vyrobila celkem 80 lokomotiv. Téměř tři čtvrtiny obratu firmy zajistily zakázky ze zahraničí, například z Lotyšska nebo Bulharska. Z českých firem si loni nové lokomotivy převzala například mladoboleslavská Škoda Auto nebo Třinecké železárny.

„V současnosti máme zakázky na více než tři roky,“ uvedl pro E15 vedoucí marketingu CZ Loko Jan Hošek. Zároveň dodává, že v posledních letech se proměňují preference zákazníků. „Výrazně vzrůstá poptávka po komplexních službách, kdy klient nepoptává lokomotivu jen jako takovou, ale očekává i dodávku následné údržby a servis,“ dodává Hošek, podle kterého chce firma v dalších letech cílit hlavně na trhy, kde dosud nepůsobila.

V loňském fiskálním roce výrobce utržil více než 2,2 miliardy korun, zisk po zdanění dosáhl 72 milionů. 

Miliardový český projekt na výrobu baterií se rozjíždí

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!