Z Vršovic tramvají až na Jižní Město. Na východě Prahy se rýsuje nová trať | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Z Vršovic tramvají až na Jižní Město. Na východě Prahy se rýsuje nová trať

ČTK

Na východě Prahy by mohla v budoucnu vzniknout nová tramvajová trať. Takzvaná východní tangenta by spojila Želivského s Vršovicemi, Michlí a Spořilovem, odkud by vedla až na Jižní Město. Důvodem výstavby je odlehčit MHD v centru města.

Záměr vypracovat změnu územního plánu, která by výstavbu nové tramvajové trati umožnila, schválil magistrátní výbor pro územní rozvoj. Kdy by vznikla a kolik by stála, není jasné. Výbor rovněž schválil změny umožňující vybudování několika železničních tratí.

Nová trať by navázala na Praze 3 na tu, která vede z Želivského na Ohradu a dále do Libně. V opačném směru by vedla dolů do Vršovic ke stadionu fotbalové Slavie a následně na Bohdalec. Pod Bohdalcem v Michli by se pak koleje napojily na trať, která vede z Nuslí na smyčku na Spořilově.

Od zmíněné smyčky by potom pokračovala podél Spořilovské na Chodovec a dále na Litochlebské náměstí až ke stanici metra C Chodov. Praha letos na začátku dubna již rozhodla, že vypracuje změnu územního plánu umožňující výstavbu této tramvajové trati. Změnu bude magistrát řešit souběžně s plánem zastřešení Spořilovské ulice.

Praha oživuje myšlenku vodní tramvaje, lodě mají ulehčit dopravě podél Vltavy

Výbor kromě zmíněné trasy na východě Prahy projednal také vypracování změny územního plánu pro výstavbu tramvajové trati ze zastávky Pražského povstání na Pankrác a dále na Budějovickou. Tato trať by mohla vzniknout v letech 2025 až 2027 a náklady na výstavbu by podle předběžného odhadu mohly přesáhnout 700 milionů korun.

Členové výboru rovněž schválili záměr vypracovat změny územního plánu umožňující stavbu železničních tratí na okrajích Prahy. Jednalo se o území pro novou trať z Prahy přes Neratovice do Liberce, vymezení koridoru územní rezervy spojení Prahy s Brandýsem nad Labem a Starou Boleslaví a rovněž tratě na Benešov. Diskuse se vedla také o takzvaném Novém spojení II, které by propojilo smíchovské, hlavní a vršovické nádraží. Pořízení této změny územního plánu dnes výbor neschválil a její projednávání přerušil.

Strahovský stadion se Praze vůbec nevyplácí, hledá jeho další využití

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!