Železničáři připravují obnovu zasypané trati přes České středohoří

Sesuv na trati v Českém středohoří

Sesuv na trati v Českém středohoří Zdroj: CC BY SA 3.0: Juandev via Wikimedia Commons

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) připravuje obnovu železniční trati přes České středohoří. Trať mezi Lovosicemi a Řetenicemi poničil velký sesuv před třemi lety, který zavalil i dvousetmetrový úsek dálnice D8. Práce na stavbě trati by mohly skončit v listopadu 2019.

„V současnosti máme tendr na zhotovitele záměru projektu a přípravné dokumentace,“ uvedl Illiaš. Předmětem díla bude nejen rekonstrukce úseku po sesuvu, ale také zabezpečení a oprava dvanácti přejezdů. To by mohlo zvýšit rychlost vlaků na trase. „Celkové náklady zatím nedokážeme odhadnout,“ uvedl mluvčí SŽDC Marek Iliaš.

Zemina a kamení zničily koleje na trati. Místo vlaků jezdí od té doby v úseku z Radejčína náhradní autobusy. V regionu vznikla petice za obnovu trati. Před koncem roku obnovení úseku podpořil ministr dopravy Dan Ťok. „To, že práce na obnově trati skutečně probíhají, je skvělá zpráva. Zhruba za měsíc by měla být dokončena zadávací dokumentace, pak bude vypsán tendr na rekonstrukci trati,“ řekl člen Strany zelených a předseda petičního výboru Michal Tétauer.

Sesuv u Litochovic nad Labem zavalil v době přívalových dešťů v červnu 2013 rozestavěné těleso dálnice D8. Dělníci museli odtěžit tisíce tun zeminy. Tento týden začali odvážet zeminu přímo z dálnice, po které by podle plánu Ředitelství silnic a dálnic měli řidiči projet před koncem letošního roku. V provozu je zatím úsek D8 z Prahy do Lovosic a z Ústí nad Labem k německé státní hranici.