Banky se podbízejí novým klientům, rozdávají odměny

mBank

mBank Zdroj: mBank

Přitvrzující konkurence bankovních domů hraje do karet zákazníkům, kteří jsou stále náročnější. Nabídka služeb zdarma již nestačí. Aby lidé banku ve svém výběru zvažovali, musí jim finanční dům nabídnout peněžní odměnu či rovnou chytrý telefon nebo tablet.

Není divu, že se již internetem šíří návody, jak na bohatých bankách vydělat. MBank v rámci oslav sedmého výročí příchodu na český trh zvýšila finanční odměnu za doporučené klienty a nabízí za klienta 700 korun a nový klient dostane pětistovku. Kdo nezná nikoho, kdo by ho doporučil, najde na internetu řadu stávajících klientů banky, kteří se o odměnu ještě podělí.

„Doporučování nových klientů těmi, kdo mají zkušenosti s našimi produkty, je pro nás velice efektivní metodou získávání zákazníků, jinak bychom to nedělali,“ říká Pavel Vlček, mluvčí mBank.

Šest stovek za doporučení nabízí ING za založení spořicího účtu, u ING ale ostrouhá nově příchozí klient. Zaplaceno dostane jen naháněč nových zákazníků. Kohoutky poněkud utáhla Zuno a Equa, které loni prodávaly odměny za založení účtů prostřednictvím slevových portálů.

U Zuno bank se dalo za založení účtu a kreditní karty vydělat 1500 korun. Dnes už dává jen 300 korun jak za doporučení, tak i novému klientovi. Equa bank za otevření účtu nabízí dokonce jen 150 korun pro doporučitele a příchozího klienta. U těchto dvou bank je navíc podmínkou pro vyplacení odměny zaplacení kartou nového klienta.

Před Vánocemi řada bank vytáhla akviziční nástroj dříve nevídaný. Rozdávají mobilní telefony či tablety. Mobily rozdává Raiffeisenbank, UniCredit a donedávna i Era. U Raiffeisenbank se klient pro získání mobilu musí zavázat dva roky platit 129 korun za vedení účtu měsíčně. Pro získání telefonu u UniCreditu si stačí k bezplatnému Ukontu zařídit také kontokorent.

Další rána pro klienty mBank: sazba u mSpoření klesne na 1,6 %