Malé banky zbrojí proti velkým, nalákaly už dva miliony klientů

„Ke značnému odlivu klientů z velkých bank došlo v okamžiku, kdy nové banky vstoupily na trh. Nyní se už velkým ústavům podařilo odliv zmírnit,“ vysvětluje Dagmar Prajzlerová z Partners. „I když celkový počet klientů mírně klesá, daří se nám úbytek celkového počtu klientů v uplynulých letech zpomalovat,“ uvádí Pavla Hávová z ČSOB. Komerční banka hlásí tisícovku klientů navíc, dokonce 11 tisíc klientů letos přibylo České spořitelně.
V loňském roce přitom klienti za tradičními bankami často bouchali dveřmi. ČSOB přišla o 24 tisíc klientů, neslavným suverénem v propadu klientů se však stala Česká spořitelna. „Část odchodů je způsobena přirozenou fluktuací. Jako největší banka máme i nejvíc starších klientů, kteří prostě umírají. V posledních letech v Česku také klesá počet účtů na hlavu,“ říká k úbytku 130 tisíc klientů Kristýna Havligerová z České spořitelny.
Jeden velký, jeden malý
Podle analytiků roste množství lidí, kteří si ke stávajícím účtům u velkých bank přibírají některé ze služeb menších ústavů.
„Malé banky oslovují stávající klienty velkých bank zejména výhodnější nabídkou spořicích účtů. Je to cesta, jak si nové klienty zaháčkovat, a následně jim pak zkoušejí nabídnout další produkty. Některé menší banky jdou i cestou prodeje spotřebitelských úvěrů,“ dodává Prajzlerová.
Největší klientský zásah slavily Fio banka a Air Bank, obě nabraly během uplynulých patnácti měsíců přes 140 tisíc klientů, nízkonákladovou jedničkou nicméně zůstala koncem března s 574 tisíci klienty mBank. Klientská základna vyrostla o desítky tisíc lidí i v případě bank Equa a Zuno.