Malé banky zbrojí proti velkým, nalákaly už dva miliony klientů | e15.cz

Malé banky zbrojí proti velkým, nalákaly už dva miliony klientů

Pobočka Air Bank
Pobočka Air Bank
• 
ZDROJ: profimedia.cz
Jaroslav Bukovský

Jaroslav Bukovský

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Dvoumilionovou hranici v počtu klientů překonala koncem března pětice domácích nízkonákladových bank. Jen za letošek posbíraly nové banky na 128 tisíc klientů, tradiční zdroj přílivu nových zákazníků však začíná zadrhávat. Velkým bankám totiž letos zatím klientská základna mírně roste. Loni přitom velká jména domácího bankovního byznysu přišla o desítky tisíc klientů.

„Ke značnému odlivu klientů z velkých bank došlo v okamžiku, kdy nové banky vstoupily na trh. Nyní se už velkým ústavům podařilo odliv zmírnit,“ vysvětluje Dagmar Prajzlerová z Partners. „I když celkový počet klientů mírně klesá, daří se nám úbytek celkového počtu klientů v uplynulých letech zpomalovat,“ uvádí Pavla Hávová z ČSOB. Komerční banka hlásí tisícovku klientů navíc, dokonce 11 tisíc klientů letos přibylo České spořitelně.

V loňském roce přitom klienti za tradičními bankami často bouchali dveřmi. ČSOB přišla o 24 tisíc klientů, neslavným suverénem v propadu klientů se však stala Česká spořitelna. „Část odchodů je způsobena přirozenou fluktuací. Jako největší banka máme i nejvíc starších klientů, kteří prostě umírají. V posledních letech v Česku také klesá počet účtů na hlavu,“ říká k úbytku 130 tisíc klientů Kristýna Havligerová z České spořitelny.

Jeden velký, jeden malý

Podle analytiků roste množství lidí, kteří si ke stávajícím účtům u velkých bank přibírají některé ze služeb menších ústavů.
„Malé banky oslovují stávající klienty velkých bank zejména výhodnější nabídkou spořicích účtů. Je to cesta, jak si nové klienty zaháčkovat, a následně jim pak zkoušejí nabídnout další produkty. Některé menší banky jdou i cestou prodeje spotřebitelských úvěrů,“ dodává Prajzlerová.

Největší klientský zásah slavily Fio banka a Air Bank, obě nabraly během uplynulých patnácti měsíců přes 140 tisíc klientů, nízkonákladovou jedničkou nicméně zůstala koncem března s 574 tisíci klienty mBank. Klientská základna vyrostla o desítky tisíc lidí i v případě bank Equa a Zuno.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newslettery