Produkt má tedy střádaly přimět zároveň k častějšímu placení kartou. To je pro bezpoplatkové banky jeden z hlavních příjmů, protože za uskutečněné platby kartami svých klientů inkasují provizi zhruba ve výši jednoho procenta.
Takzvané mSpoření je vlastně spořicím účtem s úrokem tři procenta. Dostat na něj peníze ale není tak jednoduché jako u běžných spořicích účtů. V rámci mSpoření si má zákazník nastavit, kolik z každé platby kartou poputuje na spoření. Možné rozpětí je jedno až deset procent. Při nastavení pět procent tak půjde při zaplacení tisícikoruny v supermarketu na spořicí účet 50 korun.
Na spořicích účtech se tak budou sbírat spíše drobné. „S úrokovou sazbou, která vyčnívá, nám nejde o získávání statisícových úspor. Zpřístupňujeme bezbolestné spoření po malých částkách určené především lidem, kteří to předtím neuměli,“ řekl šéf mBank Roman Truhlář.
Bance se to vyplatí, protože z každé částky zaplacené jejich kartou dostane svoji provizi, nabídnout tak vyšší úročení pro tak nízké částky nebude nikterak nákladné. „Lidé mívají v peněžence karet několik. Jde o to, po které u pokladny sáhnou,“ říká Truhlář. Stejný produkt už mBank spustila v Polsku, kde se setkalo s úspěchem. V Polsku historicky panovala vysoká inflace a Poláci tak šetřit neumí – na rozdíl od Čechů. V Polsku podobný produkt nabízejí již další banky jako ING či Crédit Agricole.