„Prostřednictvím Fundliftu jsme tak získali nejen peníze na další zlepšování služeb našeho rodinného podniku,“ vysvětlil Josef Valenta, spolumajitel Pivovaru Zvíkov. Investoři měli možnost vložit do pivovaru peníze poprvé 19. července. Po několika dnech se cílová částka – tři miliony korun – vybrala, takže ji Fundlift navýšil na konečných 4,5 milionu.
„Pokud něco investoři důvěrně znají, zájem o crowdfundingové investování je značný. Pivo zná v Česku každý, silný zájem platforma Fundlift zaznamenala i o investování do řetězce rychlostravoven Burrito Loco. I když nabízejí mexické jídlo, Češi si ten byznys umí dobře představit, podobně jako pivovar,“ vysvětlil hlavní ekonom finanční skupiny Roklen.
V případě Pivovaru Zvíkov mohli investoři získat jeho dluhopisy s výnosem 6,5 procenta ročně a k tomu s naturálním plněním v podobě piva – v ceně jednoho procenta investované částky ročně. Průměrná částka, kterou investoři vložili, činí zhruba 26 tisíc korun.
Pivovar Zvíkov a Burrito Loco jsou dva z pěti projektů, které od spuštění Fundliftu letos koncem května platformu využily. V současné době mohou zájemci investovat také do nápojářské společnosti Isoline nebo – v rámci neveřejné nabídky – do akcelerátoru StartupYard.