Autobazary AAA investují stovky milionů do nových technologií

Karolína Topolová

Karolína Topolová Zdroj: Anna Vacková, e15

Karolína Topolová
Karolína Topolová
3
Fotogalerie

Největší český autobazar AAA Auto letos investuje deset milionů eur do nově vytvořené inovační laboratoře AuresLab. Do roku 2020 se může částka až zčtyřnásobit. Těmito investicemi se chce nynější prodejce ojetých automobilů stát také významným hráčem na poli technologických firem.

Inovace se budou týkat celé skupiny od výkupu a prodeje přes finanční služby a marketing až po poprodejní servis. Důvody zřízení laboratoře jsou dva. AAA chtějí jednak vyvíjet aplikace pro klienty autobazaru, které zrychlí obsluhu, jednak rozvíjet interní firemní systémy, a ty pak prodávat ostatním autobazarům.

„Pochopitelně ne těm v regionu, nechceme pomáhat konkurenci,“ podotýká šéfka mezinárodní sítě autocenter AAA Auto Karolína Topolová. Příkladem je systém, který na základě přijatých dat o automobilu spočítá jeho průměrnou tržní hodnotu a průměrnou dobu, za jakou se takový vůz obvykle prodává.

Kromě toho budou autobazary průběžně zavádět QR kódy, které zákazníkovi usnadní orientaci ve vozovém parku. Chtějí také rozvíjet model try&buy, kdy si klient může na měsíc nezávazně vyzkoušet vozidlo, přičemž za ně zaplatí nájem. Spuštění ostrého provozu try&buy plánují autobazary na duben.

Šéfem nově zřízeného IT centra se stane dosavadní poradce autobazaru Stanislav Gálik, který dosud pracoval na stejné pozici pro oblast inovací v České spořitelně.
„Největší část z letošního rozpočtu půjde na aplikace určené klientům.

Laboratoř bude tvořit pět lidí, pomáhat nám budou ale i další zaměstnanci firmy,“ říká Gálik. „Chceme oslovit také potenciální zákazníky, kteří dosud prodávají a nakupují automobily sami mezi sebou na takzvaném peer-to-peer trhu, a to díky zvýšenému komfortu při nákupu a prodeji,“ doplňuje Topolová.