Automobilky reagují na kampaň #MeToo, v Ženevě s hosteskami šetří

Návštěvníci ženevského autosalonu se v mnohem menší míře než v minulosti setkají s hosteskami. Automobilky se podle zúčastněných novinářů obávají nařčení ze sexismu, a proto ve velkém ruší kontrakty s modelkami.

Vystavovatelé tak částečně navázali na kolegy z formule 1, která ze svých závodů zcela stáhla slavné grid girls. Hostesky budou chybět například na stáncích Nissanu, Lexusu, či Toyoty.

„Odchod krásných žen od aut bude poznávacím znamením Ženevy 2018, důvodem je šílenství kolem kampaně #MeToo. Kontrakty s několika modelkami zrušil také koncern Fiat – Chrysler, jehož dívky patřily na autosalonu vždy k těm nejlépe připraveným. Vysvětlení Fiatu? Nechce být kritizován za sexismus,“ vysvětlil obavy automobilek redaktor David Šprincl z portálu Světmotorů.cz.

„Nelze si nevšimnout prořídnutí v minulých letech velmi oblíbených autosalonových hostesek. Důvodem je kampaň #MeToo, přičemž osazenstvo stánků je nyní genderově vyváženější,“ doplnil redaktor Jan Mička z portálu Autorevue.cz.

Výraz MeToo se stal známým poté, co velké množství žen touto cestou přiznalo, že bylo sexuálně obtěžováno či zneužito.