OBRAZEM: Poslední Hitlerův Brouk se v Evropě vyrobil před 40 lety

Volkswagen Brouk

Volkswagen Brouk Zdroj: profimedia.cz

Volkswagen Brouk
Volkswagen Brouk
Volkswagen Brouk
Volkswagen Brouk
Volkswagen Brouk
22
Fotogalerie

Musí být za cenu pouhých tisíc říšských marek. To bylo zásadní kritérium Adolfa Hitlera, když zadal Ferdinandu Porsche požadavek na projekt rodinného vozu. Tak se v podstatě zrodil motorismus v Německu.

V továrně, kterou slavnostně otevřel právě Hitler, začala sériová výroba vozu v roce 1938. Válka však jeho výrobu přerušila, protože prioritu měla výroba zbraní. Poválečná obnova Německa motorismu přála a výroba brouků trvala v Emdenu až do 19. ledna 1978. Pak se výroba přesunula do Mexika a trvala až do července roku 2003, kdy sjel z výrobní linky v Pueblu úplně poslední kus.

Původní název vozu byl Volkswagen Typ 1, přízvisko Brouk vzniklo jako lidová přezdívka, která se v roce 1967 v některých zemích začala používat jako oficiální jméno. Brouk se stal celosvětově jedním z nejdéle vyráběných modelů automobilu, o prvenství ho připravil pouze jeho sourozenec Volkswagen Typ 2, který se dodnes vyrábí v Brazílii.  

Zavzpomínejte v galerii fotek na různé podoby oblíbeného vozu.