Musí být za cenu pouhých tisíc říšských marek. To bylo zásadní kritérium Adolfa Hitlera, když zadal Ferdinandu Porsche požadavek na projekt rodinného vozu. Tak se v podstatě zrodil motorismus v Německu.
V továrně, kterou slavnostně otevřel právě Hitler, začala sériová výroba vozu v roce 1938. Válka však jeho výrobu přerušila, protože prioritu měla výroba zbraní. Poválečná obnova Německa motorismu přála a výroba brouků trvala v Emdenu až do 19. ledna 1978. Pak se výroba přesunula do Mexika a trvala až do července roku 2003, kdy sjel z výrobní linky v Pueblu úplně poslední kus.
Původní název vozu byl Volkswagen Typ 1, přízvisko Brouk vzniklo jako lidová přezdívka, která se v roce 1967 v některých zemích začala používat jako oficiální jméno. Brouk se stal celosvětově jedním z nejdéle vyráběných modelů automobilu, o prvenství ho připravil pouze jeho sourozenec Volkswagen Typ 2, který se dodnes vyrábí v Brazílii.
Zavzpomínejte v galerii fotek na různé podoby oblíbeného vozu.