OBRAZEM: Tradice žije. Zetor vyrábí své traktory už v šesti modelových řadách

Zetor Major

Zetor Major Zdroj: auto.cz

Zetor Hortus
Zetor Hortus
Zetor Hortus
Zetor Hortus
Zetor Forterra
20
Fotogalerie

Slavná firma Zetor vyrábí své modelové řady traktorů už v šesti variantách. Ty dodává do rozličných zemí po celém světe. Podívejte se na přehled všech nejnovějších řad. 

Zetor se za uplynulých více než sedmdesát let stal v řadě zemí po celém světě synonymem pro traktor. Na svou úspěšnou minulost v současnosti navazuje šesticí modelových řad, jimiž jsou Utilix, Hortus, Major, Proxima, Forterra a Crystal.

Tyto traktory se čtyřválcovými a šestiválcovými motory disponují výkony od 29 kW u nejmenšího modelu řady Utilix až po 120,1 kW u vrcholu aktuální nabídky v podobě modelové řady Crystal.

Zetor Tractors a.s. vedle samotných traktorů nabízí i čelní nakladače, které jsou výsledkem spolupráce se společností Ålö AB dvě řady čelních nakladačů. Tato švédská firma je jedním z předních světových výrobců čelních nakladačů, s jejichž vývojem a výrobou začala ve druhé polovině čtyřicátých let dvacátého století.

Brněnský výrobce traktorů v současnosti nabízí nakladače ve třech základních modelových řadách s označeními ZC, ZL a ZQ.

Veletrh Agritechnica, který patří k nejvýznamnějším mezinárodním setkáním odborníků na zemědělskou techniku, se stal v listopadu roku 2017 místem světové premiéry několika novinek značky Zetor, mezi něž patří i modelová řada Utilix. Ta představuje aktuálně nejmenší traktory značky Zetor nabízené na evropském trhu.

Podle společnosti Zetor Tractors a.s. představuje Utilix víceúčelový traktor vhodný zejména pro práci v komunálních službách, v zahradnictvích, na malých farmách a pro mnoho dalších účelů.

Novou modelovou řadu Utilix zastupují provedení HT 45 a HT 55, k jejichž pohonu slouží vznětový čtyřválec Caterpillar/Perkins 404D-22 o objemu 2216 cm3. V případě první uvedené verze nabízí tento motor nejvyšší výkon 31,4 kW a u druhé disponuje výkonem 36,3 kW.

Zetor Utilix v obou svých verzích disponuje plně automatickou hydrostatickou převodovkou. Rychlost je tak ovládána dvěma pedály (vpřed a vzad) bez nutnosti mechanického řazení. Řidič navíc může manuálně volit mezi třemi jízdními rozsahy.


Celý článek si můžete přečíst zde >>>