Škoda Auto skončí s diesely u Fabie a Rapidu. Chystá elektromobily

Škoda Auto do závodu v Kvasinách investuje 213 miliard

Škoda Auto do závodu v Kvasinách investuje 213 miliard Zdroj: ctk

Automobilka Škoda Auto 4. září v Mladé Boleslavi otevřela nové centrum pro vývoj a testování agregátů za 45 milionů eur (zhruba 1,2 miliardy korun). V centru vzniklo 21 nových zkušebních stanic pro testování motorů a komponentů.
Výroba ve Škoda Auto
Automobilka Škoda Auto hodlá do rozvoje závodu v Kvasinách na Rychnovsku (na snímku z 23. září) vložit kolem 450 milionů euro, tedy přibližně 13 miliard korun
Škoda Auto zahájila 23. srpna v Mladé Boleslavi výrobu nové kompaktní limuzíny Rapid. Vůz bude od října postupně uváděn na evropské trhy, příští rok v Číně a od roku 2014 v Rusku. Kapacita výrobní linky se postupně zvýší z 800 na 1200 vozů denně. Světová premiéra je naplánována na zářijový autosalon v Paříži. (zdroj: ČTK)
Továrna na osobní automobily Škoda. Na snímku kompletování karosérií, interiérů a podvozků
8
Fotogalerie

Škoda Auto přestane do menších modelů montovat dieselové motory. Novinářům to na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem řekl předseda představenstva Škody Bernhard Maier. Ve Fabii diesel skončí s příchodem modernizované verze v příštím roce, v Rapidu o něco později. Nová generace Rapidu přijde v roce 2019.

Podle Maiera Škoda s dieselovými motory počítá i do budoucna, ale v menších modelech přestává být tato technologie kvůli stále přísnějším emisním limitům nákladově efektivní. Škoda naopak počítá s rozšiřováním pohonu na stlačený zemní plyn CNG, který by se měl postupně objevit u všech velkoobjemových modelů.

V roce 2020 Škoda přijde na trh s prvním elektromobilem na základě letos představeného konceptu Vision E. Jeho cena by se mohla pohybovat lehce nad úrovní modelu Superb s dieselovým motorem. V roce 2025 bude mít Škoda pět modelů na elektrický nebo hybridní pohon a v roce 2030 bude elektrický pohon u každé modelové řady. Elektrické vozy se budou vyrábět na stejných místech, jako auta se spalovacími motory.

Škoda se v současnosti potýká s vysokou poptávkou po svých modelech, zejména vozech SUV. Rozšířila kvůli tomu závod v Kvasinách, kde za poslední rok přijala 3000 lidí a v náboru bude pokračovat do konce letošního roku. Model Kodiaq by se mohl pro tamní trh vyrábět od roku 2018 v Rusku.

Automobilka příští rok podle neoficiálních informací vedle faceliftu Fabie chystá i modernizovaný Superb a sportovní verzi Kodiaq RS, která poprvé u Škody využije koncernový dieselový biturbo motor. V dalším roce přijde nový Rapid a na jeho základě firma vytvoří i městský crossover. Zároveň se objeví Superb s hybridním pohonem.

Škoda se v současnosti pro celý koncern VW zabývá možností vytvoření platformy pro cenově dostupný model, který by se uplatnil na trzích rozvíjejících se zemí, jako je Indie. I po ukončení jednání o spolupráci na vývoji s indickou Tata Motors projekt dál běží a do poloviny příštího roku by mělo být rozhodnuto o jeho pokračování na základě ekonomické analýzy.