Italská značka Fiat je známa spíše pro menší automobily. Nicméně v 60. a 70. letech se i tato automobilka snažila vytvořit „velké auto“. Fiat 130 byl - a stále je - velmi elegantním vozidlem, jenž se však nástupce nikdy nedočkal. Světlou budoucnost mu zhatil především slabý motor.
Italský Fiat proslul hlavně miniauty a dostupnými sporťáky, ale v jeho dvanáct dekád trvající historii se dají najít i ta velká. Nemotorizovala zemi vzniku ani se nevyráběla v licencích po celém světě. Tvořila třešničku na pomyslném dortu.
Fiat 130 z března 1969 byl nástupcem série 2300. Šlo o klasický čtyřdveřový tříprostorový sedan tehdy módních hranatých tvarů, ale zároveň na svou dobu technicky moderní auto.
Největší Fiat vozil i významné osobnosti. Tmavě modrý Fiat 130 A řídil herec Charles Bronson alias Arthur Bishop v akčním filmu Mechanik zabiják (v originále The Mechanic) režiséra Michaela Winnera z roku 1972. Hlavní role nájemného vraha vynesla Bronsona mezi hvězdy.
Bývalý italský premiér Aldo Moro používal oficiální černou limuzínu Fiat 130. V březnu 1978 jej v ní pronásledovali teroristé z Rudých brigád. Honička v Římě skončila havárií, politika následně ozbrojenci unesli a po necelých dvou měsících věznění zastřelili.