IKEA v Česku hlásí vyprodáno. Ve skladech chybějí stovky výrobků

Ikea poslední hodinu před tzv. lockdownem

Ikea poslední hodinu před tzv. lockdownem Zdroj: E15 Michael Tomeš

Ikea poslední hodinu před tzv. lockdownem
Ikea poslední hodinu před tzv. lockdownem
Ikea poslední hodinu před tzv. lockdownem
Ikea poslední hodinu před tzv. lockdownem
Ikea poslední hodinu před tzv. lockdownem
12
Fotogalerie

Švédský nábytkářský řetězec se v Česku potýká s velkými problémy. Stovky produktů, které vystavuje ve svých prodejnách, si lidé momentálně nemohou koupit. Výrobky totiž nejsou v českých skladech. „Celý náš dodavatelský řetězec se v důsledku pandemie potýká s různými potížemi. Pandemie měla a stále má vliv na mnoho odvětví – od těžby surovin přes výrobu až po dopravu. Důsledkem těchto vlivů je, že některé naše výrobky nejsou i delší dobu dostupné," potvrdil pro E15.cz mluvčí firmy pro Česko Petr Šašek.

Vůbec největším problémem je nyní nedostatečná kapacita námořní dopravy. „Snažíme se na situaci reagovat všemi možnými způsoby na globální i lokální úrovni - pronajímáme si i lodě, pořizujeme kontejnery využíváme alternativních dopravních cest. Ale ani to k vyřešení situace nestačí," vysvětluje Šašek.

Problémy s dodávkami do Česka, ale také do Maďarska a na Slovensko, se podle Šaška týkají stovek produktů. Největší nouze je přímo o nábytek, který představuje hlavní prodejní artikl.

Situace je pro švédský řetězec o to náročnější, že od začátku pandemie výrazně vzrostl zájem Čechů o zboží z Ikea. „Také to je jedním z mnoha faktorů, který k nedostatku některých výrobků přispívá,“ dodává Šašek.

Kdy se situace vrátí do normálu, zatím firma nedokáže s jistotou předpovědět. „Děláme vše pro to, aby tomu bylo co nejdříve. Objednáváme u našich dodavatelů větší objemy zboží a neustále vylepšujeme logistiku,“ popisuje Šašek.

IKEA: zajímavosti, které jste nevěděli o švédském gigantu

Video placeholde
Ikea: zajímavosti, které jste nevěděli o švédském gigantovi • Videohub

Pandemie se pro švédský řetězec stala velkou výzvou. S uzavřením českých obchodů musela IKEA najednou odbavit přes 30 tisíc on-line objednávek týdně. Řada zákazníků si na řetězec stěžovala, že v jejich vyřizování selhal.

Situace nakonec přiměla nábytkářského giganta k velkým změnám. Švédská společnost v Česku v následujících třech letech investuje miliardu korun do vylepšení svých služeb. Výrazně se přitom zaměří právě na on-lin nákupy.

INTERNATIONAL E-COMMERCE SUMMIT 2021: Více informací a vstupenky najdete zde >>>

U prodejen v Praze a v Brně se v nově začaly objevovat samoobslužné výdejní boxy, kde si lidé mohou vyzvednout zboží nakoupené na internetu. Další novinkou je takzvaný „Ikeatruck“, který od konce dubna rozváží zboží na Moravě a ve Slezsku. Zákazník si zboží vybere, objedná na webu a pro dopravu si zvolí službu Klikni a vyzvedni. 

Skandinávská firma však digitalizovala už před covidem. O tom, že „IKEA investuje jako nikdy předtím” do svých digitálních platforem, mluvil začátkem loňského roku pro časopis Fast Company Jasper Brodin, globální šéf Ingka Group. To je holding, který provozuje všech 445 obchodů IKEA po světě s celkovou hodnotou 39,6 miliard eur.