IKEA spouští v Česku nové služby, celkem investuje miliardu | E15.cz

IKEA v Česku investuje miliardu. Nábytek lidé vyzvednou v boxu či ve speciálním náklaďáku

Michal Nosek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Pandemie koronaviru přiměla nábytkářského giganta v Česku k velkým změnám. Švédská společnost zde v následujících třech letech investuje miliardu korun do vylepšení svých služeb. Výrazně se přitom zaměří především na on-line nákupy, ve kterých v období plošných uzávěr ekonomiky selhávala.

Zákazníci švédského nábytkářského řetězce se již brzy dočkají několika novinek, které jim usnadní nakupování. U prodejen v Praze a Brně se v brzké době objeví samoobslužné výdejní boxy, kde si lidé budou moci vyzvednout zboží nakoupené na internetu.

„Zákazníci si do boxů mohou objednat všechny výrobky, které lze na stránkách IKEA koupit online, tedy včetně těch rozměrných, jako jsou pohovky nebo matrace. Hlavní výhodou je možnost vyzvednout si zboží pohodlně kdykoliv bez ohledu na denní či noční dobu. V době pandemie jde navíc o bezpečné řešení, protože odpadá nutnost osobního předání,” říká František Šašek, manažer komunikace a člen managementu IKEA pro Česko, Maďarsko a Slovensko. 

Ikeatruck vyjíždí s nábytkem na Moravu

Další novinkou je takzvaný „Ikeatruck", který od konce dubna rozváží zboží na Moravě a ve Slezsku. Zákazník si zboží vybere, objedná na webu a pro dopravu si zvolí službu Klikni a vyzvedni. 

„Na výběr jsou možnosti vyzvednutí na mobilním výdejním místě v Karviné, Frýdku-Místku, Havířově nebo Třinci. Výdej objednávek probíhá na parkovišti u obchodů Tesco z přistaveného vozu v konkrétních časech, zákazník si při objednání zvolí, kdy si zboží vyzvedne,” popisuje Šašek. Od začátku fungování této služby jí využilo přes 300 zákazníků z Moravskoslezského kraje, především pro větší objednávky nad 60 kilogramů.

Ikea patří k největším inovátorů mezi obchodníky

Ikea: zajímavosti, které jste nevěděli o švédském gigantovi

Ikea novými službami reaguje na situaci, kterou způsobila pandemie koronaviru a s ní spojená vládní opatření. Švédský řetězec vyřizoval v uzavřených obchodech až 30 tisíc objednávek týdně. V řadě případů nestíhal, za což si vysloužil kritiku od velkého množství českých zákazníků.

Skandinávská firma ale digitalizovala i před covidem. O tom, že „IKEA investuje jako nikdy předtím” do svých digitálních platforem, mluvil začátkem loňského roku pro časopis Fast Company Jasper Brodin, globální šéf Ingka Group. To je holding, který provozuje všech 445 obchodů IKEA po světě s celkovou hodnotou 39,6 miliard eur.

„Pandemie vše urychlila. On-line prodej bude hrát čím dál tím větší roli, s čímž souvisí také investice až miliardy korun v následujících třech letech. Má přispět k tomu, aby byla IKEA pro zákazníky dobře a pohodlně dostupná prostřednictvím různých nákupních kanálů,” říká k připravovaným novinkám Šašek. Firma podle něj plánuje zefektivnit logistiku, vytvořit nová výdejní místa, rozšířit zákaznickou podporu a celkově portfolio nabízených služeb.

Řetězec očekává, že se on-line prodeje budou čím dál tím víc podílet na celkovém obratu. Před dvěma lety, kdy ještě do finančních výsledků nezasáhla pandemie, se internetové nákupy podílely na obratu zhruba 7 procenty. V loňském finančním to bylo již 14 procent. „A v tomto finančním roce nejspíše překročíme hranici 20 procent,” dodává Šašek. Celkové roční tržby obchodů IKEA v Česku přesahují deset miliard korun.

V létě přibude nové studio v Praze

V Česku má IKEA čtyři obchodní domy – v Praze na Zličíně, v Praze na Černém Mostě, v Brně a v Ostravě. Největší z nich je provozovna na Černém Mostě. Jak z hlediska velikosti, tak z pohledu tržeb. Loni společnost otevřela tři nová výdejní místa. V Hradci Králové, Liberci a ve Zlíně. Letos se chystá otevřít další trojici, a to v Plzeňském, Karlovarském a Ústeckém kraji.

V létě také řetězec otevře Plánovací studio IKEA v obchodním centru Westfield v Praze na Chodově. „Bude to naše první studio ve středoevropském regionu. Zaměří se na řešení individuálních potřeb zákazníků v interiéru. Odborníci z IKEA jim zde pomohou s komplexním plánováním včetně kuchyní, ložnic, koupelen i úložných prostor. Zákazníci si na ploše zhruba 700 metrů čtverečních budou moci také prohlédnout nabízené materiály, dekory, vybavení i vybrané výrobky, včetně těch pro chytrou domácnost,” říká Šašek. Součástí bude i osm vzorových pokojů. Studio nabídne také možnost objednat si zboží přes internet.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah