Jana Hanušová: Sázíme na značkové financování | E15.cz

Jana Hanušová: Sázíme na značkové financování

Jana Hanušová: Sázíme na značkové financování
Jana Hanušová
• 
ZDROJ: Essox

lum

Vloni dokončila skupina ESSOX akvizici společností PSA FINANCE a vstoupila tak na trh značkového financování nových aut. V prvním pololetí profinancoval ESSOX koupi více než tří tisíc nových peugeotů a citroënů. „Rozvoj značkového financování automobilů skupiny PSA je pro nás strategickou prioritou,“ říká šéfka Essoxu Jana Hanušová.

ESSOX vloni převzal společnosti PSA FINANCE v České republice a na Slovensku. Jak se vám tato akvizice projevila na byznysu?

Akvizici hodnotíme jako úspěch. Během dvanácti měsíců jsme dokázali převzít společnosti v České republice i na Slovensku a udržet v segmentu značkového financování solidní růst. Konkrétně jsme profinancovali přes 3 300 vozů Citroën a

Peugeot, což představuje financovanou částku více než 600 milionů korun a meziroční růst 15 procent. Zároveň jsme si otevřeli cestu do segmentu financování nových vozidel a vrátili se na slovenský trh.

Ke konci prvního čtvrtletí vám klesl meziročně počet klientů o sedm procent, čím to?

V daném období sice mírně poklesl počet klientů, ale o 8,5 procenta vzrostl objem financování. Proti sobě tak působily dva faktory: ukončení spolupráce s významným operátorem v oblasti financování mobilních telefonů, spojené s omezením počtu klientů financujících malé částky, a zároveň znatelný růst v oblasti financování automobilů, kde si menší počet klientů půjčuje v průměru zhruba o třetinu vyšší částky. Celkovou výkonnost společnosti ESSOX tak můžeme hodnotit velmi dobře.

Jak se vyvíjí váš byznys na Slovensku? Jak se tam liší vaše tržní pozice?

Vstup na každý nový trh, i když prostřednictvím akvizice již fungující společnosti, je vždy složitý. Zatímco v Česku jsme lídrem ve financování ojetých vozidel a spotřebního zboží, máme stabilní portfolio kreditních karet a bázi klientů čerpajících spotřebitelské úvěry, na Slovenském trhu začínáme s jednou produktovou řadou, se značkovým financováním nových automobilů.

Přesto hodnotíme vývoj na Slovensku velmi pozitivně. Máme za sebou silné značky Peugeot a Citroën a opíráme se o zkušený manažerský a obchodní tým s detailní znalostí trhu. Také díky tomu zde připravujeme vstup do nového tržního segmentu financování ojetých automobilů.

ESSOX přišel v roce 2014 o významného klienta v podobě O2, sehnali jste za něj nějakou odpovídající „náhradu“?

Změna partnera pro oblast finančních služeb byla logickým vyústěním změny akcionářské struktury O2, proto jsme byli na tuto změnu připraveni. V oblasti spotřebního financování máme celou řadu obchodních partnerů.

Start-upy se snaží vytlačit autosalony a bazary, nákupy chtějí přenést na internet

Například v roce 2015 se nám podařilo uspět ve výběrovém řízení na poskytovatele finančních služeb pro společnost ČEZ, jejímž klientům nabízíme od roku 2016 například kreditní kartu s věrnostním programem zaměřeným na snížení částky fakturace za energie formou cash backu z transakcí provedených kartou. Ve druhé polovině letošního roku se společně zaměříme na nabídku financování topných systémů.

Jaký segment byznysu vám nyní nejrychleji roste? Mění se nějak zájem o financování aut a proč? Mění se nějak proporce mezi financováním nových a ojetých aut?

Nejrychleji rosteme v segmentu financování automobilů, a to nejen díky akvizici PSA FINANCE a vstupu do značkového financování nových vozů, ale také díky upevňování pozic v oblasti financování ojetých aut, kde jsme lídrem trhu. V obou těchto segmentech nahrává růstu zájmu klientů ekonomický vývoj.

Hodláte rozšířit byznys o nějaký nový segment? Plánujete nabídnout nové služby? Kdy a jaké?

Soustředíme se zejména na rozvoj ve financování nových vozů, a to jak na českém, tak i slovenském trhu. Nastartování dalšího růstu a vytěžení tržního potenciálu ve spojení s automobilovými značkami Peugeot a Citroën je pro nás strategickým cílem.

Inovujeme však ve všech oblastech podnikání – jak jsem uvedla, připravujeme se vstoupit do segmentu financování ojetých vozů na Slovensku, intenzivně pracujeme na digitalizaci u všech produktů, a to jak u procesu obsluhy klienta při uzavírání smlouvy, tak i ve fázi následné klientské péče.

Autor: lum
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!