Japonská Toyota překvapila analytiky. Její zisk stoupl o více než padesát procent
Výsledky výrazně překonaly i odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří čekali zisk jen 527,22 miliardy japonských jenů. Provozní zisk v Japonsku se více než zdvojnásobil. Provozní zisk v Severní Americe se snížil o 53,1 procenta kvůli růstu nákladů na podporu prodeje ve Spojených státech.
Ziskovost na americkém trhu je pro Toyotu důležitá, aby měla dostatek financí na vysoké investice do nových technologií, jako samořídící funkce, elektrické vozy a služby nové mobility. Toyota je známá hlavně svými sedany a na její prodej v USA má negativní dopad přesun zájmu amerických spotřebitelů od sedanů k sportovně-užitkovým vozům a polododávkám.
Prodej Toyoty za říjen až prosinec stoupl na 2,63 milionu vozů z 2,28 milionu ve stejném čtvrtletí předchozího roku. Prodej v Japonsku se zvýšil o tři procenta, prodej v Severní Americe, která je největším trhem automobilky, se však snížil o 1,3 procenta. V Evropě prodej stoupl o 1,7 procenta.
Za celý fiskální rok čeká nyní Toyota růst provozního zisku o deset procent na 2,2 bilionu jenů. Svůj odhad automobilka zlepšila z původních dvou bilionů jenů. Prognózu čistého zisku Toyota zvýšila na rekordních 2,4 bilionu jenů z 1,95 bilionu jenů.