Koh-i-noor čeká od nové dceřiné firmy v Německu stamilionové obraty

Koh-i-noor, ilustrační foto

Koh-i-noor, ilustrační foto Zdroj: ČTK

Společnost Koh-i-noor Hardtmuth, která v Českých Budějovicích vyrábí školní a kancelářské potřeby, má novou dceřinou společnost v Německu. Cenu akvizice firma neuvedla, čeká, že roční obrat bude až 15 milionů eur (asi 385 milionů korun). 

Pro dceřinou společnost v Polsku letos firma vybudovala za 60 milionů korun nové zázemí. Oznámil to místopředseda představenstva společnosti Vlastislav Bříza.

Loni do rozvoje dceřiných společností investoval Koh-i-noor desítky milionů korun. "Koupili jsme společnost v Německu, což byla zavedená firma, a přejmenovali jsme ji na Koh-i-noor Deutschland. Teď ji budujeme tak, aby nás uspokojovala, naším střednědobým cílem je, aby měla na začátek alespoň deset patnáct milionů eur ročního obratu. V Itálii máme dceřinou společnost, která má obrat přes deset 11 milionů eur, ale německý trh je silnější," řekl Bříza.

V Itálii, kde před čtyřmi lety dostavěla firma zázemí za 100 milionů korun, je Koh-i-noor Hardtmuth dvojkou na trhu za firmou Fila. V bývalém východním Německu je dlouhodobě jedničkou, v někdejším západním Německu je čtyřkou až pětkou za firmami Schwan-Stabilo, Faber-Castell a Staedtler.

V Polsku letos Koh-i-noor vybudoval za 60 milionů korun nové zázemí, sklady, expedici a velkoprodejnu ve městě Cieszyn pro svou dceřinou společnost, kterou tam má přes deset let. Dosud sídlila v pronájmu.

"Tři roky zpátky jsme otevírali za podobné peníze Slovensko. Naším cílem jsou dceřiné firmy, nebudujeme je jenom přechodně, chceme jim dát vlastní zázemí, aby byly schopné pracovat ve svém. Investiční apetit tužkárenské sekce směřuje do investice obchodu, do našich dceřiných společností. Jsme tak schopni být brzdičkou na trhu a určovat cenovou politiku, nemusíme být vydíraní od obchodníků a tlačeni někam, kam nechceme," řekl Bříza.

Se zástupci dceřiných společností se vedení firmy sešlo nedávno v Třeboni. Určila se nová obchodní politika, v cenách nepodbízení se. Firma sází na kombinaci silné značky a nových patentovaných výrobků typu tlusté tříbarevné pastelky Koh-i-noor Magic pro děti, která je hitem v USA.

Mění se i marketing. Místo kategorie Škola firma nově pracuje se sekcí Děti, kterou rozčlenila podle toho, je-li dítě ve školce, škole či zda již má své peníze. Rozdělení se projeví v online nabídce i v prodejnách.

"Dlouhé roky jsme pracovali se segmentem dětí jako s kategorií Škola, ta budí spoustu emocí a ne vždy pozitivních. Speciální kategorie jsou učitelé první třídy, kdy pořád celosvětově existuje doporučený a de facto dogmatický nákupní seznam vybavení dítěte do školy," řekl ČTK manažer marketingu Lukáš Dušek. Firma navazuje na zkušenost, když vyčlenila z portfolia umělecký sortiment a prodeje hodně vzrostly.

Koh-i-noor Hardtmuth, který vyrábí výtvarné, školní a kancelářské potřeby, je nejznámější společností holdingu Koh-i-noor. Skupina zaměstnává téměř 2500 lidí, má desítky výrobních závodů v ČR, Bulharsku a Rusku a její roční obrat dosahuje čtyř miliard korun.