Loni Rumunsko a Srbsko, letos Itálie. Dr. Max pokračuje v expanzi svých výrobků

Lékárna Dr.Max se chystá investovat do rozvoje v oblasti e-commerce.

Lékárna Dr.Max se chystá investovat do rozvoje v oblasti e-commerce. Zdroj: Profimedia

Síť lékáren Dr. Max
Logistické centrum v Brně-Heršpicích
Logistické centrum v Brně-Heršpicích
Logistické centrum v Brně-Heršpicích
Logistické centrum v Brně-Heršpicích
8
Fotogalerie

Vlastní značku léků a dalších zdravotnických produktů Dr. Max už mohou zákazníci koupit na šesti evropských trzích. Naposledy vstoupila česká firma vlastněná skupinou Penta letos v lednu na italský trh. Loni zavedla své výrobky do Rumunska a Srbska. Značka už funguje deset let, od počátku působí kromě Česka na Slovensku a v Polsku.

„V Itálii, kde máme od roku 2018 zatím 25 lékáren, nabízíme asi sedmdesát položek, většinou doplňků stravy, ale také léčiva – konkrétně ibuprofenové kapsle. První zásilku jsme do Itálie dodali loni v prosinci,“ upřesnil mluvčí Dr. Maxe Michal Petrov. V Rumunsku, kam síť lékáren Dr. Max expandovala v roce 2019, společnost prodává na dvě stovky vlastních produktů.

Za rok dodá Dr. Max Pharma do lékáren kolem osmi set kamionů produktů vlastní značky, denně to znamená zhruba šestnáct. V pěti evropských zemích, tedy ještě bez letošní expanze do Itálie, se loni prodalo šedesát milionů různých produktů.

Loni se značka Dr. Max uvedla na srbském a rumunském trhu. „V Rumunsku doprovázela start obrovská kampaň. Kromě metropole Bukurešti zasáhla i další města. Napříč zemí se remodelovaly a přejmenovávaly stovky lékáren, které do té doby nesly označení SensiBlu, Punkt a Belladonna. Celkem se tehdy rebrandovalo 418 lékáren,” uvedl Petrov. Dr. Max provozuje v Rumunsku sedm set lékáren, rumunský trh je tedy ze všech největší. Rumunské rozměry podtrhuje i existence hyperlékáren, které na žádném jiném trhu neexistují.

Video placeholde
Jak pandemie změnila e-commerce v Česku? • Videohub

Vlastní značka léčiv a dalších produktů posiluje povědomí o značce Dr. Max i loajalitu klientů ke stejnojmenné lékárenské síti. „Vlastní značka může být nejen motorem, ale i předmětem loajality,“ poznamenává Marie Hinnerová, ředitelka společnosti Dr. Max Pharma, výrobce lékárenských produktů.

Nejprodávanějšími přípravky byly loni vitamin D3, Magnesium B6 Premium a Parapyrex. U všech tří překročil roční prodej půl milionu balení. Roční obrat u sortimentu vlastní značky překonal v Česku už předloni hranici dvou miliard korun.