Maloobchod v březnu zpomalil. Stačil k tomu slabší prodej oděvů a bot

Zatímco bez prodejů automobilů tak výsledky analytiky zklamaly, při jejich započítání rostly nad očekávaní. „Je to trochu schizofrenní výsledek, ale vývoj za celé první čtvrtletí ukazuje na růst maloobchodních tržeb v souladu s pokračujícím oživováním české ekonomiky,“ komentoval to hlavní analytik Raiffeisenbank Michal Brožka.
Samotné tržby za opravy o prodej automobilů rostly meziročně o 14,6 procenta. !Pokud jde o auta, je stále otázkou, kolik z těchto vozů skutečně končí na českém trhu,“ upozornil analytik ČSOB Petr Dufek.
Útraty za pohonné hmoty se meziročně zvýšily o 8,2 procenta, za nepotravinářské zboží o 6,4 procenta a za potraviny o 4,5 procenta.
Internetové a zásilkové obchody utržily o téměř 28 procent meziročně víc, prodejny počítačového a komunikačního zařízení o pětinu. „Stejně tak velký zájem panuje o nakupování elektroniky, která navzdory devalvaci a silnému dolaru stále zlevňuje díky konkurenčnímu tlaku na světových trzích,“ dodal Dufek.
Rostly také tržby obchodů s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím a prodejen s domácími a sportovními potřebami. Víc lidé utráceli také v prodejnách potravin.