Agenturou roku jsou historicky poprvé Y&R Brands

Agentura roku 2011

Agentura roku 2011

Agentura roku 2011
Agentura roku 2011
Agentura roku 2011: Šéfové Euro RSCG a Mark/BBDO s  ředitelem AKA Jiřím Janouškem
Agentura roku 2011: Cena pro nejlepší mediální agenturu - OMD Czech
Agentura roku 2011
10
Fotogalerie
Ocenění Agentura roku 2011 získali ve čtvrtek večer Y&R Brands. Těm se po deseti letech podařilo narušit nadvládu agentur Mark/BBDO a Euro RSCG, které si titul vzájemně předávaly od roku 2001.

S výsledky třináctého ročníku prestižní soutěže, kterou pořádá měsíčník o médiích, reklamě a marketingové komunikaci Strategie ve spolupráci s AKA, mohou být nejvíc spokojeny agentury Y&R Brands a OMD, které byly vyhlášeny reklamní a mediální agenturou roku 2011, a kreativci z Y&R Brands. Těm se v manéži Cirkus Cirkus Praha, kde letošní vyhlášení probíhalo, podařilo posbírat všechny ceny Best of Best.

Poprvé na vrcholu

Agentura Y&R Brands získala titul, který závisí na výkonech agentury, na jejím umístění na reklamních soutěžích a na výsledku průzkumu mezi největšími zadavateli reklamy, historicky poprvé. Loni třetí agentura v pořadí navíc získala Cenu za úspěchy v soutěžích a zároveň její kreativci posbírali všechny ceny Best of Best. Agentura Euro RSCG obhájila loňské druhé místo a díky nejlepšímu hodnocení z řad zástupců zadavatelů obdržela také Cenu za nejlepší image. Vítěz z roku 2010 – agentura Mark/BBDO – se tentokrát musel spokojit s celkově třetím místem. Skokanem roku byla vyhlášena agentura Kaspen/Jung von Matt a titul Mediální agentura roku putuje do OMD Czech.

Cena nejenom za Obejvák

Letošní ročník Agentury roky přinesl dvě novinky. Poprvé byla vyhlášena Cena redakce Strategie za výrazné počiny v hodnoceném období, a to bez ohledu na umístění vybrané agentury v jednotlivých soutěžích a přehlídkách reklamy. Prvním držitelem této ceny je agentura Kaspen/Jung von Matt. „Redakce Strategie u této agentury ocenila především vytrvalé – a z našeho pohledu i úspěšné – hledání neotřelých reklamních formátů. Přihlédli jsme také k jejímu internímu projektu Obejvák, který zaujal i média, jež se na reklamu primárně nezaměřují,“ vysvětlil šéfredaktor Strategie Miroslav Honsů, proč byla cena udělena agentuře Kaspen/Jung von Matt.

Druhou novinkou, kterou mohli diváci v manéži Cirkus Cirkus Praha postřehnout, byla změna způsobu vyhlášení hlavní ceny Agentura roku. Na rozdíl od předchozích ročníků byli na pódium současně pozváni zástupci nejlepších pěti reklamních agentur, a ti si počkali na vyhlášení absolutního vítěze. Do Top 5 se letos kromě Y&R Brands, Euro RSCG a Mark/BBDO zařadily ještě agentury Kaspen/Jung von Matt a Ogilvy.

Agentura roku 2011 – výsledky:

Agentura roku 2011 – Y&R Brands
Agentura roku 2011 – 2. místo – Euro RSCG
Agentura roku 2011 – 3. místo – Mark/BBDO
Agentura roku 2011 – 4. místo – Kaspen/Jung von Matt
Agentura roku 2011 – 5. místo – Ogilvy
Agentura roku 2011 – 6. místo – McCann Erickson
Agentura roku 2011 – 7. místo – Saatchi & Saatchi
Agentura roku 2011 – 8. místo – Leagas Delaney
Agentura roku 2011 – 9. místo – Konektor
Agentura roku 2011 – 10. místo – WM Communication Prague

Cena za úspěchy v soutěžích – Y&R Brands
Cena za nejlepší image – Euro RSCG Prague
Skokan roku – Kaspen/Jung von Matt

Cena redakce Strategie – Kaspen/Jung von Matt

Mediální agentura roku – 1. místo – OMD Czech
Mediální agentura roku – 2. místo – MindShare
Mediální agentura roku – 3. místo – Médea
Mediální agentura roku – 4. místo – Mediaedge:cia CR
Mediální agentura roku – 5. místo – MediaCom Praha
Mediální agentura roku – 6. místo – Starcom Worldwide
Mediální agentura roku – 7. místo – Carat CR
Mediální agentura roku – 8. místo – Universal McCann
Mediální agentura roku – 9. místo – PHD
Mediální agentura roku – 10. místo – Initiative Media Prague

Best of Best Copywriter – Conor Barry, Y&R Brands
Best of Best Art director – Marco Antonio do Nascimento, Y&R Brands
Best of Best Kreativní tým – Marco Antonio do Nascimento + Thiago Jacon, Y&R Brands
Best of Best Kreativní ředitel – Jaime Mandelbaum, Y&R Brands

Soutěž Agentura roku se koná pod záštitou vydavatelství Mladá fronta. Průzkum v rámci kategorie Cena za image provedla společnost Millward Brown ve spolupráci se společností STEM/MARK. Data k sestavení žebříčku poskytla výzkumná agentura Kantar Media.