Alo Diamonds převzalo konkurenční klenotnictví Halada | E15.cz

Alo Diamonds přebírá konkurenční klenotnictví Halada

Alo Diamonds přebírá konkurenční klenotnictví Halada
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Vladan Gallistl

Tuzemský obchod se šperky se konsoliduje. Tuzemské klenotnictví Alo Diamonds převzalo konkurenční společnost Halada.


Společnost Alo Diamonds dál expanduje na tuzemském trhu. Po zvyšování počtu poboček v minulých letech nyní kupuje konkurenční firmu Halada, kterou nyní vlastní Halada Diamonds, kde je většinovým vlastníkem Alojz Ryšavý. Ten je zároveň většinovým majitelem Alo Diamonds. Touto investicí tak Alo Diamonds ještě posílí své postavení lídra na tuzemském trhu. Majetkové změny byly již oznámeny v obchodním rejstříku.

Ryšavý hodlá firmu Halada dál rozvíjet. V plánu je rozšiřování sítě butiků nejen na českém trhu, ale také uvedení značky na slovenském trhu. „Klenotnictví Halada jsme si vybrali zejména s ohledem na jeho čtyři desítky let dlouhou tradici rodinného podniku, který po revoluci vybudoval úspěšné zastoupení i v ČR,“ komentoval transakci Ryšavý. Hodnotu transakce společnosti nezveřejnily.

Světlík staví továrnu v Bělorusku, s tlakovými nádobami chce prorazit na Východě

Ryšavého společnost koupila rivala Haladu od Cornelie Haladové a Štěpána Halady, kteří firmu kontrolovali rovným dílem. Tímto nákupem získalo Alo Diamonds prodejny šperků na nejdražších ulicích v Praze: v Pařížské ulici a v ulici Na Příkopě. Kromě těchto prodejen má firma provozovnu ještě v Brně. Ryšavý chce počet prodejen zvýšit až na deset. V minulém roce firma Halada vydělala 2,8 milionu korun, když o rok dříve to bylo 1,8 milionu.

Klenotnictví Alo Diamonds podle posledních zveřejněných údajů vydělalo v roce 2016 téměř 74 milionů, když o rok dříve byl čistý zisk 29,1 milionu korun. Společnosti se daří i letos, když zaznamenala v 1. čtvrtletí nárůst tržeb o 24 procent kvůli rostoucímu zájmu o investice do diamantových šperků. „Největší meziroční nárůst aktuálně evidujeme u šperků v hodnotě od 200 do 300 tisíc korun, a to o 56 procent,“ komentoval výsledky Ryšavý s tím, že nejčastěji se jedná o klenoty s barevnými drahými kameny, jako jsou diamanty, rubíny, safíry či smaragdy.

Trh se dočkal. Šéf klenotnictví Pandora končí

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!