Babišovi se hotdogy osvědčily, stánky Parky’s budou přibývat

Babišovy párky. V Česku vyrůstá nový domácí řetězec rychlého občerstvení Parky’s. Kostelecké  uzeniny ze skupiny Agrofert se chystají otevřít po celém Česku desítky stánků nabízejících zejména  hotdogy. Trh tu je. Zájem o rychlé občerstvení několik let roste a počet provozoven přibývá.

Babišovy párky. V Česku vyrůstá nový domácí řetězec rychlého občerstvení Parky’s. Kostelecké uzeniny ze skupiny Agrofert se chystají otevřít po celém Česku desítky stánků nabízejících zejména hotdogy. Trh tu je. Zájem o rychlé občerstvení několik let roste a počet provozoven přibývá. Zdroj: Michael Tomes, E15

Se zrychlujícím se životním tempem v posledním desetiletí stoupá i zájem Čechů o stravování v některém z řetězců rychlého občerstvení. Tohoto trendu se nyní rozhodly využít také Kostelecké uzeniny, které ve spolupráci se strategickým franšízovým partnerem chystají pod značkou Parky’s otevřít desítky stánků nabízejících zejména hotdogy.

Jejich hlavní součástí bude právě produkce výrobce uzenin s tradicí začínající v roce 1917. Firma se ale v posledních letech potýkala s až stamilionovými ztrátami, z nichž se už ale začíná dostávat. Nový projekt by měl být další z cest, jak podnik vrátit do černých čísel. „Expanzní plány se týkají celé republiky. Samozřejmě se nejprve zaměříme na nejatraktivnější umístění,“ uvedl generální ředitel společnosti Jan Hanuš.

Firmě se osvědčil pilotní projekt několika stánků, jejichž provoz začal loni na podzim, a to na vlakových nádražích v Praze, Kolíně a Olomouci. Smíchovský stánek sice již skončil, protože byl nejméně rentabilní, ostatní ale dál fungují. K nim navíc přibyla prodejna ve skiareálu Snowhill Herlíkovice v Krkonoších.

Síť s hotdogy u nás zatím chybí

Nástup fastfoodů se v devadesátých letech po příchodu McDonald’s, KFC a dalších známých značek stal jedním ze symbolů novodobé éry. V Česku nyní funguje množství řetězců nabízejících hamburgery či bagety, stejně jako množství individuálních prodejců párků v rohlíku. Síť s hotdogy tu ale údajně chybí. Podle odhadů řetězce Makro, který slouží i podnikatelům k nákupu surovin pro rychlé občerstvení, se v Česku nachází přes sedm tisíc provozoven, které lze označit jako „rychlé občerstvení“. Toto množství znamená nárůst o celých 35 procent oproti roku 2005.

Stoupající zájem dokládá rovněž průzkum společnosti Edenred, která vydává stravenky Ticket Restaurant. Zatímco v roce 2009 poobědvalo ve fastfoodovém zařízení 11,9 procenta majitelů jejích stravenek, předloni už to bylo třináct procent.