„Úspěšně jsme otestovali několik různých konceptů a nyní rolujeme franšízový model nejen stánků, ale i takzvaný shop-in-shop, neboli prodej Parky´s v rámci již existujícího provozu občerstvení, fastfoodu, baru a podobně,“ řekl serveru E15.cz generální ředitel firmy s prvorepublikovou tradicí Jan Hanuš.
„Do konce roku bychom měli mít několik málo desítek umístění, ale záleží také na našich partnerech. V současné době máme několik desítek zájemců o franšízu a musím říct, že tak trochu nestíháme. Ale produkt a koncept se osvědčil a potvrdil se nám potenciál, do kterého chceme rozhodně dál investovat,“ dodal.
O jídlo z fast foodu je zájem
První pojízdné stánky otevřely Kostelecké uzeniny na nádražích v Praze, Olomouci a Kolíně loni na podzim. Důvodem byl stoupající trend zvyšujícího se zájmu Čechů o stravování v některém z řetězců rychlého občerstvení, což je důsledek i zrychlujícího se životního stylu. Pro jeden z největších masokombinátů je to zároveň cesta k lepším hospodářským výsledkům. Firma se v posledních letech potýká s velkými ztrátami, které v roce 2011 dosáhly 327 a předloni 112 milionů. Ztráty se ale daří snižovat, loni tak činily již 77 milionů. Pro letošek plánuje firma zisk 25 milionů.
Nástup fastfoodů se v devadesátých letech po příchodu McDonald’s, KFC a dalších známých značek stal jedním ze symbolů novodobé éry. V Česku nyní funguje množství řetězců nabízejících hamburgery či bagety, stejně jako množství individuálních prodejců párků v rohlíku. Síť s hotdogy tu ale podle Kosteleckých uzenin údajně chybí.