Britské Tesco zdržovalo platby dodavatelům, aby zlepšilo hospodářská čísla
Ombudsmanka pro tento segment Christine Taconová se začala věcí zabývat loni v únoru po masivním účetním skandálu v Tescu. Firma předloni v září přiznala, že v důsledku chybného zaúčtování plateb od dodavatelů nadhodnotila své zisky o 250 milionů liber. Tato částka byla po zpřesnění stanovena na 326 milionů liber.
Britský regulátor míní, že Tesco jednalo nesmyslně, když oddalovalo platby dodavatelům, často i na delší časové období. „Doba prodlení, jejich všeobecný charakter a rozsah nesmyslných praktik a chování Tesca vůči dodavatelům mě znepokojily,“ uvedla ombudsmanka Taconová, která dohlíží na vztah mezi supermarkety a jejich dodavateli.
Radost jí prý neudělalo ani zjištění, že Tesco dávalo čas od času přednost vlastním financím před férovým přístupem k dodavatelům. Pokutu ale supermarketu uložit nemůže. K porušení pravidel totiž došlo dříve, než ombudsmanka k takovém kroku získala pravomoci, napsal britský list The Guardian.
Generální ředitel Tesca Dave Lewis uvedl, že firma se ze tento postup omlouvá. Společnost prý již změnila způsob práce a nadále bude postupovat v souladu s doporučeními, která jí ombudsmanka navrhla. Tesco je třetím největším maloobchodním prodejcem na světě. Od roku 1996 působí rovněž na českém trhu.