Britské Tesco zdržovalo platby dodavatelům, aby zlepšilo hospodářská čísla

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: tesco

Největší britská maloobchodní společnost Tesco záměrně oddalovala platby dodavatelům, aby zlepšila svou finanční situaci. Konstatoval to britský regulátor pro potravinářský trh. Firma, která se potýká se zpomalujícím růstem na britském trhu, tak prý porušila pravidla na ochranu dodavatelů. Tesco uvedlo, že závěry zprávy přijímá.

Ombudsmanka pro tento segment Christine Taconová se začala věcí zabývat loni v únoru po masivním účetním skandálu v Tescu. Firma předloni v září přiznala, že v důsledku chybného zaúčtování plateb od dodavatelů nadhodnotila své zisky o 250 milionů liber. Tato částka byla po zpřesnění stanovena na 326 milionů liber.

Britský regulátor míní, že Tesco jednalo nesmyslně, když oddalovalo platby dodavatelům, často i na delší časové období. „Doba prodlení, jejich všeobecný charakter a rozsah nesmyslných praktik a chování Tesca vůči dodavatelům mě znepokojily,“ uvedla ombudsmanka Taconová, která dohlíží na vztah mezi supermarkety a jejich dodavateli.

Radost jí prý neudělalo ani zjištění, že Tesco dávalo čas od času přednost vlastním financím před férovým přístupem k dodavatelům. Pokutu ale supermarketu uložit nemůže. K porušení pravidel totiž došlo dříve, než ombudsmanka k takovém kroku získala pravomoci, napsal britský list The Guardian.

Generální ředitel Tesca Dave Lewis uvedl, že firma se ze tento postup omlouvá. Společnost prý již změnila způsob práce a nadále bude postupovat v souladu s doporučeními, která jí ombudsmanka navrhla. Tesco je třetím největším maloobchodním prodejcem na světě. Od roku 1996 působí rovněž na českém trhu.